לכבוד ראש ממשלת ישראל ויו"ר הליכוד, מר בנימין נתניהו, שלום.



ראשית, ברצוני לברך אותך על זכייתך בבחירות, וחשוב לי לציין שאני, סטודנט צעיר בן 28 הצבעתי עבורך.



אך מעבר לאווירת הזכייה והשמחה על הניצחון הגדול, ברצוני לשאול אותך שאלה שמציקה לי (ולרוב העם), וזו בעיניי השאלה החשובה ביותר שצריך לשאול בימים אלה.



אדוני ראש הממשלה, אנחנו ניצבים בפני אתגרים רבים בעתיד הקרוב והרחוק כגון האיום הביטחוני, יוקר המחיה, נושא הדיור ועוד שלל משימות שאתה ושותפיך בממשלה הבאה תצטרכו לפתור (מצרף את איחוליי להצלחתכם), אך מעל כל אלה ישנה בעיה אפילו גדולה יותר, שקודמת לכל השאר, והיא השסע והקרע בקרב החברה הישראלית.



כמו לכולם, גם לי חברים יקרים ממחנה השמאל, מרכז וגם מן הימין. האווירה בשבועות האחרונים הפכה לקשה ביותר שאני זוכר, והאופק לא נראה מבטיח. השנאה התהומית שמתפשטת כאש בשדה קוצים בקרב העם בישראל היא בעיה ענקית, והייתי שמח לשמוע את דעתך מכיוון שהיא חשובה ביותר עבורי ובעבור מיליוני הישראלים שחיים במדינתנו האהובה.



אנשים ששירתו ביחד בצבא, גדלו באותה שכונה, השתתפו באותן מסגרות חברתיות לקחו פתאום צד באופן קיצוני. איבדנו את האחדות שהתגאינו בה רק לפני חצי שנה במהלך מבצע צוק איתן.



העלבונות משני הצדדים והריחוק הם תוצאה ישירה של הסתה הדדית, ומחובתך לפתור את הבעיה. המציאות (ואני בטוח שאתה מודע לה) היא שאנחנו במלחמה אלימה - פיזית ומילולית - בין שני מחנות, הימין והשמאל. מערכת הבחירות הזו הייתה מהמכוערות שידענו, והיא הותירה אותנו בפילוג עצום.



אדוני ראש הממשלה, אשמח לשמוע כיצד אתה מתכוון להילחם בתופעה הזאת ומה לדעתך נוכל לעשות בכדי לקרב לבבות בין העם המפולג שנותר פה.



מקווה שהנושא יושב לך בראש ובלב כמו לרוב הישראלים שכואב להם על המצב הנוכחי. כוחנו באחדותנו ראש הממשלה, ולך הכוח לעזור ברגיעת ההמון. זה המבחן הראשון שלך, והתמודדות עמו תוכיח לי שבחרתי נכון.



שלך,


לירן גבעולי