בכלכלה ליברלית והומנית, הלקוח תמיד צודק. קשה לשכנע אותו שאין לו מושג. בפוליטיקה, הרוב שבוחר תמיד צודק. הוויכוח אם יש לו מושג אם לאו, קיים משחר לידתה של הדמוקרטיה.

לכן קשה לקבל את האמירה של יוסי שריד, בעבר מעוגני השמאל בישראל, לפיה בנימין נתניהו אינו ראש הממשלה שלו. אולי הוא לא שלו, אבל הוא של כולנו, אם בחרנו בו או לא. בלתי אפשרי לקבל את התנהגותו של הפרופ' אמיר חצרוני, לבטח אדם משכיל, אבל חריג שמסכן חיים כאן, לאו דווקא את שלו. מפחיד לשמוע את ח"כ מירי רגב, בקרוב שרה בממשלה.
אין ספק שמדובר בהומניסטית שמסוכנת לדמוקרטיה. מאיים ומרתיע לשמוע על התקפות אלימות נגד אמנים כמו יהונתן גפן ואחינועם ניני. מגעיל לקרוא פוסט של הסופרת אלונה קמחי. לא צריך להמית בציאניד כל מי שלא חושב כמוה.

אנחנו רגע לפני שפיכת דם. השכלה זה לא הכל. יגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין הי"ד, היה סטודנט שנה שלישית למשפטים בבר אילן. אז מה? הוא רוצח משכיל. אין לנו שר חינוך מכהן, מ"מ עסוק כעת בהרכבת קואליציה ובמאבק עם העולם החופשי בראשות נשיא ארה"ב.
 
לכן על הנהלת משרד החינוך להורות לסגל ההוראה בבתי הספר היסודיים, העל־יסודיים, באוניברסיטאות ובמכללות, להפסיק את לימוד החומר ולהורות ללמד את הדמוקרטיה. זה לא עניין לחברה אם התלמידים ידעו את תורת הקוונטים או ידקלמו את שיריו של יאיר לפיד וסיפוריו של אתגר קרת. חייבים להסביר לכולם, מקטן עד גדול, מהי דמוקרטיה ומהן הדרכים החוקיות לבטא את עמדתו של כל אדם, בלי אלימות ובלי הסתה. סגל ההוראה חייב להטמיע במוחות הצעירים את הפתגם "דרך ארץ קדמה לתורה". אפשר וחובה למחות, אבל ללא אלימות וללא הסתה.
 
טוב יעשה הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, אם יורה לקצין חינוך ראשי לוותר על מורשת קרב ליומיים, ולהסביר לחיילים מהו דין הבוחר. זה חשוב לא פחות ואולי אף יותר מאשר "טוב למות בעד ארצנו", כי ממש לא טוב למות בשביל כלום.
 
אחרי הרצח הראשון יקימו כאן הגאונים ועדת חקירה כדי לדעת מה קדם למה, וניילל איך הגענו למצב הזה. אז קיבינימט, תמנעו את "המצב הזה" כל עוד זה אפשרי.
 
וואלכ די!!!