חודשים ארוכים סירב אבו מאזן לחדש את המו״מ עם ישראל. מה אתם רוצים ממני, ענה נתניהו למבקריו, הרי אין פרטנר. לא רק שאבו מאזן אישית לא פרטנר (בגרסת דנון ובנט הוא טרוריסט), הוא גם לא מוכן לשבת איתי. ואכן, אבו מאזן סירב להיפגש בידיעה ברורה שאין על מה.



השבוע הצהיר יו״ר הרשות שהוא מוכן לשבת עם נתניהו. ״בלי תנאים מוקדמים״, אמר לעיתון הישראלי־ערבי ״כל אל ערב״. לא מדובר בחזרה בתשובה או בזחילה למו״מ, גם לא בקבלה מפויסת של תוצאות הבחירות. זהו תרגיל פוקר כוחני שנועד להציג לראווה את בלוף האין פרטנר של נתניהו ולחזק את קמפיין הדה־ לגיטימציה של ממשלת ישראל.
 
ההצהרה, שנותרה תלויה ככף יד באוויר, גרמה לכך שראש הממשלה נתפס ונתפש כמו שחקן פוקר שנדרש לחשוף את הקלפים, ומתברר שרימה לאורך כל הדרך.
 

בוועידת הפסגה הערבית התלונן אבו מאזן שאין עם מי לדבר בממשלה החדשה. ״תוצאות הבחירות מוכיחות כי אין שותף ישראלי אמיתי שעמו ניתן להגיע 
לפתרון הסכסוך״, הוא אמר שם. הפסגה התכנסה בעיקר בענייני דאע״ש, איראן ושות'. נתניהו מחזר כיום אחרי סעודיה והמפרציות בתקווה להציג ציר משותף נגד איראן. זהו מצג שווא שאמור להוכיח: תראו, יש לי פרטנר ערבי - שבמקרה גם מסוכסך עם ממשל אובמה.
 
מדובר בהזיות, אבל הרצון של נתניהו להוכיח שיש לו שותפים ערבים עשוי להיות מנוף פלסטיני. אני לא יודע מי דיבר עם אבו מאזן באותה פסגה, אבל הוא חזר משם עם תרגיל הפוקר שנועד לחשוף את בלוף האין פרטנר. ״אני פונה לעם הישראלי - אל תסרבו ליד המושטת אליכם״, אמר יו״ר הרשות. ״אין לי בעיה לשוחח עם נתניהו משום שהוא מייצג את מדינת ישראל. ידי תמיד מושטת״.
 
התשובה של ממשלת נתניהו הייתה קיצוץ החזר המסים של הפלסטינים. 1.5 מיליארד שקל כספי מס שלהם הוחרמו על ידי ממשלת ישראל כדי למנוע את פניית אבו מאזן לבית הדין הבינלאומי בהאג. הפלסטינים צפצפו ופנו. ישראל החרימה ברמה של שוד דרכים. ארצות הברית לחצה וכופפה, אלא שכל זה קרה בעונת בחירות. בנט היה עושה קופה עם כניעת נתניהו - ושחרור הכספים נדחה.
 
כשהוחלט לפני שבוע להחזיר את הגזל, קוצצו ממנו חצי מיליארד בגין חובות חשמל ומים. או הכל או כלום, אמר אבו מאזן והחזיר את הצ'ק. שאר העסקים כרגיל. חברת הפרלמנט הפלסטיני חאלידה ג'ראר נעצרה ונכלאה משום שהפרה צו הגבלת תנועה שהתיר לה לשהות רק ביריחו. מתי תישפט? מתי תשוחרר? לשב״כ פתרונים. כמו הפתרון הגאוני הבא המסתמן במסדרונות המערכות שאיבדו את הפוקוס: מדינה לעזה ואוטונומיה לפלסטינים. ברוכים הבאים לפסטיבל הסרטים הבדיוניים בהפקת נתניהו ושות'.