שוו בנפשכם את השכנה המבוגרת מהווילה ממול, שאותה אתם רואים כל בוקר עושה ג׳וגינג נמרץ עם שני שומרי ראש המלווים אותה מאז סיום תפקידה האחרון בממשלה. אלא שהבוקר, מלווים אותה ארבעה גברים חסונים עטויים מעילי רוח אווריריים. "הילה", אתם שואלים, "מה השתנה?" "אני רצה", עונה הגברת המפונפנת - ונעלמת בשוונג מעבר לפינה. במידה ולא שמתם לב, גם גבר חמישי הצטרף לפמליה בקרונית גולף. צדעיים כסופים, שזוף ונראה כמו מיליון דולר. זה המנתח הפלסטי שילווה את השכנה עד יום הבחירות בנובמבר 2016, וכנראה גם אחריהן.
 
חודשים ארוכים התייחסנו וכתבנו על הילארי רודהם קלינטון כמועמדת המובילה לנשיאות של המפלגה הדמוקרטית. ניחשנו כמה קולות תעלה לה התקרית הקטלנית בבנגאזי, שממנה יצאה עם עין שחורה. חישבנו מהו המחיר האקלטורלי של מיילגייט, שבו איבדה מזכירת המדינה לשעבר עשרות אלפי מיילים משום שהשתמשה בשרת פרטי ולא בזה שעמד לרשותה מטעם הממשל.

תהינו האם אמריקה מוכנה לאישה נשיאה אחרי שמונה שנות נשיאות של נשיא שחור. אישה שהיא גם סבתא, גם רעייתו של נשיא בעל קדנציה כפולה, שנחשב פופולרי ואהוד יותר כעת מאשר היה כנשיא. התלבטנו האם יש באמריקה חשק לשושלות פוליטיות ונשיאותיות נוסח קנדי, בוש וקלינטון, והאם יש תיאבון באמריקה לאישה שתהיה בת 68 ביום השבעתה ב-20 בינואר 2017 - והחלטנו לא להחליט, למרות שלא זיהינו במקצה הדליל בשתי המפלגות מי שיכול לנצח אותה במרתון לבית הלבן.
 
וכל זאת עמד לדיון טרם שהילארי אמרה לנו כן, אני רוצה להתחתן, מה שעשתה אתמול באמצעות שידור קליפ וידיאו שהוכן מראש והופץ ברשתות החברתיות, ומהן בזינוק אדיר ברשתות הלא-חברותיות. כך הכריזה גם ב-2008, באותו אופן, ולא בהופעה אישית בשידור חי חלילה, שעלולה לגרור כמה שאלות מהעיתונאים המרגיזים הללו.
 

אם ההכרזה המצולמת היא פריוויו לתבונת הקמפיין, מדובר בחבורה יצירתית וחכמה שלא הייתה לצד קלינטון ב-2008. רוב הקליפ עסק בהווייתה היומית של המשפחה האמריקאית, על הקו המפריד בין שמחת החיים שלה לתלאותיה. אנשים צעירים וחיוביים עם ילדיהם. רק בסוף, כמו שמש המפציעה מאחורי העננים, פנתה קלינטון למצלמה ואמרה: אם אתם רוצים להיות חלק משינוי ועתיד טוב יותר - בואו איתי. אני יוצאת לדרך עכשיו ומזמינה אתכם להצטרף.

נעלמו היהירות וההתנשאות שאפיינו את 2008, והוחלפו באישה שהיא אם, סבתא ואשת ברזל ללא החלודה. בעת ההמתנה הארוכה, באוויר פושר רווי ספקולציות מעולפות, הגישו לקלינטון מנה גדושה ממה שמחכה לה: צילומי תקריב אכזריים של האזור המועד לפורענות קוסמטית, בין תחתית הגרון לסנטר, וכל מה שמיטלטל ביניהם ברמות שונות של פוקוס חד כתער. מה שמסביר את הגבר החמישי בקרונית הגולף.

כיצד תמקם עצמה קלינטון על רקע נשיאותו השמאלנית של אובמה שהביס אותה ב-2008. איזו תרופת הרגעה ותכשיר לקטילת הליבידו תגניב לארוחותיו של בעלה האהוד והצרוד. ואיזו מטרה שמנה ועסיסית יש לה בדמות המפלגה הרפובליקנית שהגיעה לאחרונה לשיאים חדשים של איוולת מטורללת, המשניאה אותה על הבוחר האמריקאי לסוגיו. ההימור המוביל הוא שאמריקה התאהבה בפתיחותה המגדרית והגזעית ותשכח שקלינטון היא אישה. האישה הנ"ל היא גברת קשוחה שהייתה בעד המלחמה בעיראק (אופס!), הייתה מחלצת מאירן הסכם קשוח ומגביל יותר, נמצאת ימינה מהליברל-סוציאליסט בבית הלבן ולא תהסס מלתקוע יד בגרון הרפובליקני ולשלוף את הטחול בלי הרדמה. עם הישמע יריית הפתיחה, קלינטון נמצאת כברת דרך ארוכה מקו היציאה.