השר ישראל כץ הוא האחרון בסדרה ארוכה של אישים פוליטיים הרואים בשמאל אם כל רע. המקור לכל אסון ביטחוני או כלכלי. בחלומות הזוועה, בלילות סיוטים, הם רואים את השמאל זוחל במעלה הדרך לשלטון. מי יצילנו מידם?



חוקר מטבעות לשון שהיה מבקש לבדוק למה הכוונה בביטוי “שמאלנים” היה מתקשה להבין את מקור כתב האשמה. האם אכן זה אותו השמאל שלאור הגדרת השר כץ הוא “קן צרעות מתעורר”? על פי ההבחנה המוזרה הזו, הרי שיצחק רבין, מי שלחם את כל מלחמות ישראל מאז קום המדינה, היה כמובן “איש שמאל”, שאחרת לא היה נרצח על ידי מחבל יהודי. אריק שרון, גיבור מהולל אף הוא, מי שהיה אבי הימין, שהקים התנחלויות, וכראש ממשלה תמך בפינוי עזה ממתיישבים יהודים, הוגדר אף הוא שמאל, ואפילו קיצוני, שהרי עקר יהודים מאדמתם.



אהוד אולמרט, ראש ממשלה לשעבר, שגדל וצמח על ברכי הימין וינק את תורת ז’בוטינסקי, אף הוא כונה “שמאלן” כאשר הפך לפשרן המבקש הסדר מדיני.



על כן יאמר בגלוי: שמאלן הוא כל מי שמצדד בפתרון מדיני ותומך בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות מוכרים ומוסכמים. הוא זה ששרידי הימין שייוותרו אז על המפה המדינית יכנו אותו “שמאלן מסוכן”.



יש אפוא לקבוע בוודאות כי חלפו הימים שבהם שמאל היווה תורה מדינית וחברתית סוציאליסטית. שמאלן הוא כל מי שבעד פשרה מדינית. שמאלן הוא גם בעל הון ישראלי, בעל פנטהאוז יוקרתי, אבל תומך בפשרה מדינית. שהרי כידוע, תושבי כפר שמריהו, שאינם נאמני ליכוד מובהקים על פי תוצאות הבחירות, גם הם שמאלנים.



אם מנהיג הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתמוך ואף ייזום תהליך מדיני, הרי שהוא, הימני המובהק, יהפוך באבחת חרב לשמאל, אפילו קיצוני.



חוקר המבקש להתחקות אחר מקור ההגדרה יגלה עוד כי בימים של טרם המדינה, השמאל המאוד קיצוני של אז הציע להקים בישראל מדינה דו־לאומית, שבה ישכנו זה לצד זה, על אותה אדמה, יהודים וערבים, ומעליהם תרחף יונת שלום ועלה זית בפיה. הם הוקעו כקיצונים ותורתם נגנזה כאשר בן גוריון הכריז על הקמת המדינה על פי תוכנית החלוקה.



היום, הימין הקיצוני הטהור, הקנאי בהתנגדותו להסדר מדיני, הדבק בתורת הסיפוח, הוא אותו שמאל של פעם. שהרי הוא מבקש כך להגשים את התורה שעל פיה הארץ הזו שייכת לשני העמים, ללא חלוקה מדינית. 



אכן, ימות המשיח.