הביקור המתוקשר של קים קרדשיאן, בעלה קניה ווסט ושל אחותה קלואי קרדשיאן, וגם הבחירה לערוך את טקס ההטבלה של בתם - נורת׳ ווסט דווקא בירושלים, הם לא רק חלק מביקור של כוכבי משפחת הריאליטי המפורסמת בעולם, אלא גם תרומה משמעותית ליחסי הציבור של ישראל ולתיירות בישראל.



אם התוכניות של הקרדשיאנס לרכוש דירה ברחוב הירקון בתל אביב אכן יתממשו ופרקים בסדרה הפופולרית יצולמו כאן, התדמית של ישראל עשויה רק להרוויח מזה. מספיק להסתכל על הביקור הקצר בארמניה וההתייחסות הראשונה של האפיפיור לרצח העם הארמני כאל ג׳נוסייד כדי להבין שקים קרדשיאן היא כבר מזמן הרבה יותר מעוד כוכבת ריאליטי נוצצת ופרובוקטורית.



בזכות משרד התיירות הגיעו השנה יותר מ־3,000 כוכבים הוליוודיים, עיתונאים ומובילי דעת קבל לביקור בישראל, כשכל ביקור כזה מוליד שגריר נוסף לישראל. במקרה של הקרדשיאנס לא נוצר קשר עם משרד התיירות ומפאת לוח הזמנים הצפוף גם לא עם משרד ראש הממשלה. בצוות ההפקה שליווה את קים קרדשיאן בארץ סיפרו לי אתמול כי הפרק שישודר בעקבות הביקור בארץ צפוי להציג את ישראל באור חיובי ובהחלט עשוי לתרום לתיירות במדינה.

נראה כי במתחם הכנסייה שבה הוטבלה אתמול נורת׳ ווסט נראה עוד הרבה מאוד הטבלות במהלך השנה הקרובה. אגב הבסיס כבר טוב: בשנת 2012 צייצה קרדשיאן בחשבון הטוויטר שלה שהיא ״מתפללת עבור כולם בישראל״. מהר מאוד החלו עוקבים פרו־פלסטינים להגיב בזעם על ההודעה של קרדשיאן ודרשו ממנה להסירה. תחילה היא ניסתה להוסיף את התפילה גם עבור הפלסטינים, אבל לבסוף נאלצה להסיר לחלוטין את הציוץ.
 

תארו לכם את התסריט הבא: הקרדאשינס מצלמים פרק בסדרה שלהם ואז נשמעת אזעקה וטילים נופלים על תל אביב. שנים רבות שישראל מוצגת כמי שתוקפת ברצועת עזה תוך התעלמות כמעט מלאה מהמשמעות הקשה של נזילים עלהע ורףהישראלי.התמונה של קים רצה למרחב מוגן לא רק תסייע להטמעת הנחיות פיקוד העורף, אלא תשמש גם כקלף מנצח בהסברה הישראלית. לתשומת לב הנוגעים בדבר.