מנהיגים וראשי ארגונים יהודים בניו יורק אינם בורחים בדרך כלל מהכבוד ואינם מואסים בפרסום וזאת לשון המעטה. הם מחזיקים דוברים, מפזרים הצהרות ומפיצים הודעות לעתונות בזריזות וקצב שאינם מביישים מוסדות ממשלתיים.
 
 אתמול (שני) והיום נעטפו הבכירים היהודים בשתיקה. קבוצה גדולה של מנהיגים ועסקנים יהודים נפגשה עם הנשיא ברק אובמה וקיבלו מהנשיא תידרוך מפורט על הסכם המסגרת  שארה"ב חתמה עם איראן.
 
 אף מילה, אף הודעה ואף תגובה לא יצאה מהם על הפגישה עם הנשיא. מי שידועים בחריצותם להודיע ברבים ולשתף עתונאים ועמיתים בדיווחים על נוכחותם, באירועים ומעמדים שהעניקו להם כבוד, הפכו ליהודי הדממה.
 

 ראש ארגון-גג יהודי שנכח בפגישה עם הנשיא לא השיב לטלפון. בשבוע שעבר הוא "רץ לחברה" וסיפר  לעתונאים על שיחה שהיתה לו עם הילרי קלינטון - פרסום  שלא תואם מראש עם  מקורביה ושסירבו להתייחס לשיחה. אבל על המיפגש עם הנשיא חשש אפילו להשיב לטלפון של עיתונאי. 

"היתה אוירה של סקפטיות מצד אנשים שיודעים מי ומה זאת איראן"


 ראש ארגון יהודי גדול ומוביל הגיב, אבל  הסכים רק לאשר כי  במיפגש עם הנשיא. לשאלה האם ההסברים ששמע מהנשיא על ההסכם עם איראן סיפקו אותו, השיב כי  "זה הרבה יותר מסובך בשביל טלפון. אני לא יכול לדבר עכשיו יש לי שיחה ממתינה"...

 היו שתי פגישות עם הנשיא. אחת לקבוצה מצומצמת של מנהיגים וראשי ארגונים יהודים גדולים והשניה עם משלחת נרחבת יותר של יהודים תורמים ועסקנים בכירים אוהדי הנשיא.   בדיווח שפורסם באתר החדשות של 'ניוזמאקס' צויין כי  הבית הלבן לא פירסם את שמות היהודים שהשתתפו בפגישות.  זה לא היה מדוייק. הבית הלבן פירסם והפיץ רשימה של  למעלה מ-30 יהודים שנכחו במפגשים עם הנשיא.
 
 "היו הרבה שאלות מצד היהודים", דיווח הוושינגטון פוסט. אחד מהנוכחים אמר לעתון כי "היתה אוירה של סקפטיות מצד אנשים שיודעים מי ומה זאת איראן".
 
 נשיא של ארגון יהודי גדול אמר כי התרשם במיוחד מהמאמץ שהורגש מצד הנשיא אובמה להדגיש ולהטעים  את ידידותו לישראל ואת תמיכתו הגורפת בישראל.  "הפגישה עם הנשיא וראשי הארגונים היהודים תוכננה  להימשך 15 דקות אבל הנשיא ישב עמנו כמעט שעה",  סיפר.
 
 מקטעי מידע על השיחה עם הנשיא עולה כי הסבריו של אובמה על תוכן ההסכם לא שיכנעו את ראשי הארגונים ודאגתם לא פחתה. אבל לדברי אחד מהם, "שוכנענו בעומק ידידותו של הנשיא לישראל" לדבריו, "גם מי שנכנסו לפגישה לא כל כך אוהדים את הנשיא יצאו אוהדים".