סדר העדיפויות של העולם החופשי הוא 'דפוק'. משהו משובש מאוד, צורם וחורק בסדר היום של הארצות המערביות, אלו הנחשבות דמוקרטיות ונאורות השותפות לאיחוד האירופי. לפי אומדן זהיר הרווח בקרב דיפלומטים בניו יורק כעשרת אלפי בני אדם שנמלטו מאפריקה בסירות וכלי שיט רעועים טבעו בים בשנה האחרונה בנסיונות הנואשים להגיע לחופי אירופה וארצות הים התיכון.
 
אבל בעת שהתהוותה, נוצרה והתעצמה הטרגדיה ההומניטארית של אלפי המהגרים הבלתי חוקיים שמוצאים מותם במאמציה להימלט מתנאי רעב, דיכוי ורדיפות בארצות מוצאם - האיחוד האירופי היה עסוק בחודשים האחרונים, עסוק מאוד בהתייעצויות ובדיונים שהניבו את ההחלטה לסמן את מוצרי ההתנחלויות.

רק אתמול בעקבות טביעתם בים התיכון של 700 מהגרים בלתי חוקיים "נזכרו" שרי 28 הארצות החברות באיחוד האירופי לכנס פיסגה מיוחדת
לדיון בבעיית ההגירה הבלתי חוקית הנוהרת לארצות אירופה.
 

"האמת העצובה היא", הגיב דיפלומט בכיר ו-ותיק בניו יורק, "שעל רקע המשברים הכלכליים המתחוללים באחדות מארצות אירופה ובגין אוירת הגזענות הקיצונית והשנאה לזרים אין לצפות לצעדים פרקטיים ויעילים לפתרון בעיית המהגרים הבלתי חוקיים".
 
מלחמת האזרחים בסוריה נכנסה לשנתה החמישית. הרג של אזרחים חפים מפשע, ביניהם אלפי ילדים, נשים וזקנים נמשך ללא הפרעה. מספר ההרוגים מתקרב ל-300 אלף. בדיון שהתקיים בסוף שבוע שעבר במועצת הבטחון הוצגה עדות מתועדת ומצולמת שהראתה אזרחים בסוריה מתים מפגיעות של נשק כימי. העדות היתה מזעזעת ובעיני אחדים מנציגי המועצה נראו דמעות.
 
אבל עד היום לא הצליחה המועצה לקבל אף לא החלטה אופרטיווית אחת שתאכוף אפסקת אש בסוריה ותשים קץ לטבח האזרחים. לעומת זאת, כבר מגובשת, מנוסחת ומוכנה הצעת החלטה של צרפת, אחת מחמש החברות הקבועות במועצה, שמטרתה לשים קץ לסכסוך הישראלי-פלשתיני. הצרפתים ממתינים רק להקמת ממשלה חדשה בישראל כדי להעלות את הצעתם לדיון ולהצבעה.
 
דאעש הפיץ השבוע צילומים של עשרות שבויים המובלים לעריפת ראשיהם. כמרים בכנסיות בארה"ב החליטו ללבוש מעיל עליון בצבע צהוב כהזדהות עם הנוצרים שנרצחו על ידי דאעש כשהם לבושים אפודות בצבע צהוב. אבל אמצעי התקשורת בארה"ב עסוקים במאמצים בלתי נלאים לאכוף על האזרח האמריקאי ולאלצו לגלות עניין בבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד כשנתיים.

לא רק ערוצי הטלוויזיה הסובלים מירידה בשיעורי צפייה אלא גם עתונים גדולים ומובילים הנחשבים איכותיים מקדישים באחרונה עמודים שלמים לידיעות, דיווחים ומאמרי פרשנויות על הפוליטיקאים המתכוננים להצהיר על מועמדותם לנשיאות 2016 . 
"הצרה היא שהרוב הגדול של הידיעות והדיווחים הם טורי רכילות על הפוליטיקאים המועמדים וכמעט מאומה על השקפותיהם המדיניות ודעותיהם על בעיות חברתיות", קבל פרשן בערוץ ציבורי.
 
בכנס של בכירי צמרת המפלגה הרפובליקנית שהתקיים בסוף השבוע בניו האמפשייר השתתפו שלושה הרפובליקנים שכבר הצהירו על מועמדותם לנשיאות ועוד 16 פוליטיקאים המזוהים כמי שמתכוננים להודיע בשבועות הקרובים על מועמדותם. הנושא המרכזי והיחידי שעניין וריתק את המשתתפים בכנס היה מועמדותה לנשיאות של הילרי קלינטון.

"כל הדיבורים בפגישת הרפובליקנים היו על קלינטון", דיווחה כותרת בניו יורק טיימס. הכלכלה, בעיות  חברתיות, רעיונות למדיניות חוץ - היו נושאים שוליים שהוזכרו בנאומים שנישאו בכנס כבדרך אגב. אם בראש סדר היום של המועמדים הרפובליקנים לנשיאות עומדת הדאגה ממועמדותה של הילרי קלינטון אזי אוי ואבוי לאמריקה.