בימים הקרובים, כשיתחילו להיחשף הפרטים על המחולל המרכזי של הפרשה הנוכחית, תתברר שוב הקלישאה החבוטה על כך שהפשע אינו משתלם, שהעולם התחתון רצוף מהמורות שחברים חופרים לחבריהם הטובים והנערצים, שעבריינים מסוכנים תוקעים סכינים בגב האומה ובגבם של שותפיהם.

כי זו המהות: מצד אחד רק החזק שולט, ומצד שני כולם מוכרים את כולם תמורת שעה אחת של חופש, ואם אפשר אז גם בעבור חופן דולרים.
צו איסור הפרסום, שנועד לאפשר לחוקרים להשלים את איסוף החשודים מרחבי הארץ ולהטיח בהם את החשדות הראשוניים, מונע את האפשרות לספר מה תבנית הסיפור ומי הגיבורים הראשיים, אף שכולם בישראל כבר מבינים מי הם שלושת האחים העצורים, ואיזה ארגון פשע מסוכן הם מובילים כמעט שני עשורים.
לפי שפת הגוף של עורכי הדין והחשודים בתוך הבניין המיוחד שהקצו מפקדי להב 433 למשימה - מהלך חסר תקדים - נראה כי נפל הפור וכי הארגון המפורסם שבו מדובר ספג מכה אנושה שספק רב אם יתאושש ממנה אי פעם, גם אם עדיין יינתן לאנשיו יומם בבתי המשפט.

ההסתעפות של הפרשות, של החשודים ושל העדים שתיחשף כאן החל מהיום, תגרום סחרחורת אפילו לחובבי הז׳אנר. כשיחידות עילית עוצרות 50 עבריינים מסוכנים ובכירים, תחת פיקוח תקשורתי סנסציוני ומיטב עורכי הדין, סביר להניח שמפקדיהן גייסו עד מדינה אסטרטגי אחד או שניים ואף יותר, וגיבו אותם בראיות משמעותיות שישמשו כסיוע הנדרש לבית המשפט.
אם עדי המדינה הם בכירי אותם הארגונים, כפי שנרמז כבר על הפרשה הנוכחית, תהיה התוצאה דרמטית, בטח כשמדובר בחשדות למעורבותם בפיגוע פלילי קטלני שזעזע את לב תל אביב ואת מדינת ישראל כולה, ובעוד מעשי רצח וניסיונות רצח מפורסמים ביותר של יעד שנחשב פעם לסלבריטאי האולטימטיבי של עולם הפשע. אז מה אם בחלוף 12 שנה מאז הגיעו כל הצדדים לסולחה.