לכבוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו,

ביום חמישי הקרוב תבקר לראשונה במרכז רבין, שאליו הוזמנת לאירוע פתיחת התערוכה ״מבצע יונתן - הפעולה לשחרור חטופי אנטבה״. אירוע זה יפתח את אירועי הזיכרון בשנת ה-20 לרצח יצחק רבין ז״ל. הוזמנת כאח שכול של מפקד המבצע יוני ז״ל וכראש ממשלת ישראל. הוזמנת כמנהיג מדינת ישראל, אך לא רק, הוזמנת כי אזרחי ישראל מצפים למוצא פיך.
 
קיבלת הזדמנות נדירה, כמנהיג האומה, לפתוח בדרך חדשה. דרך של איחוי ואיחוד, דרך של חיבור בין שסעים, דרך של יחד ולא לחוד, דרך של הפקת לקחים המתבקשת בחלוף 20 שנה.
 

ביכולתך לפתוח את אירועי שנת ה-20 לרצח במסר אופטימי, חיובי, מלכד. אתה, אתה ולא אף אחד אחר. ביכולתך להעלות את החברה הישראלית על דרך חדשה. אין מישהו אחר, זולתך, שיכול לעשות זאת. אחרי 20 שנה, הגיעה השעה.
 
את ההיסטוריה כולנו מכירים, אין דרך לשנותה, אך יש דרך לשנות את ההווה למען העתיד. מנהיג נמדד בכוחו לשנות מציאות, להתוות דרך, להפיק לקחים ולעמוד במשימות קשות ומורכבות. מנהיג נמדד באומץ לבו.
 
המציאות הישראלית של שנות ההסתה ההן זכורות לכולנו. כולנו זוכרים את ההפגנה ההיא, שם בצומת רעננה במרץ 1994. כולנו זוכרים איך באוגוסט 1995, בהיותך ראש האופוזיציה, ראש מחנה הימין, הבהיר לך ראש השב״כ דאז שאם ההסתה תימשך ללא שליטה, ראש הממשלה יצחק רבין עלול להירצח. כולנו זוכרים את ה-5 באוקטובר 1995, איך אפשר לשכוח? זוכרים את השר דאז פואד בין אליעזר, כשהוא המום לאחר שהותקף, אומר לך בכנסת: ״עליך לרסן את אנשיך, אחרת זה ייגמר ברצח... מישהו יירצח כאן, אם לא היום אז בעוד שבוע או חודש״.

כולנו זוכרים גם את ההפגנה ההיא, שם בכיכר ציון, ממש באותו היום שבו הוזהרת. הפגנה שבה רבבות צרחו ״רבין בוגד, רבין רוצח״, ואתה כראש המחנה לא מצאת לנכון למתן, להרגיע, לקבוע את גבולות הגזרה.
 
כל זה עבר, 20 שנה חלפו.
 
אומנם זה לא יישכח, משפחת רבין לא תשכח, וגם אזרחי ישראל לא, אבל הגיע הזמן לצאת לדרך חדשה. אין עוד איש מלבדך, גם כמי שעמד אז בראש מחנה המתנגדים וגם כמי שעומד כיום בראש ממשלת ישראל. אתה המנהיג. האיש שעומד בראש המחנה. זה הזמן, אין נכון ממנו. זמן ל״ביחד״ ולא ל״אנחנו״ מול ״הם״.
 
דרך חדשה מתחילה באומץ, דרך חדשה מתחילה במבט אל העבר, הפקת לקחים והסתכלות אל העתיד. דרך חדשה מתחילה בבקשת סליחה של מי שטעה. מרכז רבין ומשפחת רבין סיפקו לך את הבמה הראויה ביותר, בעיתוי הראוי ביותר, את הצעד הראשון הם עשו, וזה בוודאי לא בא להם בקלות. עכשיו תורך. מצא את הדרך להתנצל, להביט באומץ לאחור ולבקש סליחה, להפיק לקחים, לומר ״טעיתי, טעינו״, ולקחת את כולנו קדימה לדרך חדשה.

הכותב הוא פורש שב"כ, ריכז את הטיפול בחקירת רצח ראש הממשלה והיה הראשון לחקור את יגאל עמיר בליל הרצח. מחבר הספר "יצחק", העוסק בנושא רצח רבין, שיראה אור בקרוב