אם חבר הכנסת וראש האופוזיציה יצחק הרצוג מתכונן להסביר במסע הרצאות בארה"ב את עמדת ממשלת ישראל לגבי הסכם הגרעין עם איראן ולאושש את תגובותיה להסכם, מוטב שיתכבד וישאר בביתו.
 מחוקקים רפובליקנים מסבירים היטב את התנגדותם להסכם. גם אחדים מעמיתיהם הדמוקרטים מביעים את ספקותיהם לגבי ההסכם. וכמובן, ארגון השדולה היהודי איפא"ק בוושינגטון נעמד על רגליו והעריך שההסכם השנוי במחלוקת הוא הזדמנות להוכיח ולהזכיר את קיומו ולקבל כותרת בניו יורק טיימס ואולי אפילו להפיח קצת רוח חיים בשורות החברים ולעוררם מהבטלה והשעמום.
מכיוון שראשי השדולה יודעים כי מאבקם נידון מראש לכשלון הם הקימו ארגון משנה, מעין סניף לשדולה, שירכז וינהל את המאבק נגד ההסכם.  אם הרצוג אכן יבוא עכשיו לארה"ב ויקיים מסע הופעות שבהן יביע את התנגדותו והסתייגות האופוזיציה מההסכם הוא ישתלב, מרצונו או שלא מרצונו, במאבק של איפא"ק נגד ההסכם. איפא"ק, צריכים לזכור הוא אידיאולוגית ארגון ימני מובהק שבשנים האחרונות פועל כשלוחה של מרכז הליכוד.

 הטיעון כי בביקורו בארה"ב ראש האופוזיציה יציג את האחדות הקיימת בישראל נגד ההסכם עם איראן הוא מגוחך ועלבון לאינטלגנציה. ראשית, אין בישראל אחדות בנושא הזה ובמחנה הציוני, מפלגתו של הרצוג, יש קולות אחרים. שנית, יהדות ארה"ב מחולקת בתגובותיה להסכם.

התנועה הרפורמית, הזרם הגדול בקהילה ששייכים לו ומזדהים עמו מיליון וחצי יהודים, פירסם בשבוע שעבר הודעה המביעה תמיכה בהסכם. וקיים כמובן ארגון השדולה ג'יי סטריט, שהממסד היהודי המקומי המאורגן אינו אוהב בלשון המעטה וישראל הרשמית מחרימה. אבל זה לא הפריע לארגון ואולי אפילו סייע לו להתרחב ולהתפשט ולהשיג אלפי אוהדים בקרב סטודנטים יהודים בקמפוסים בארה"ב.
 ג'יי סטריט, כמובן מיהר והצהיר על תמיכתו בהסכם עם איראן. האירוניה היא, שהמאבק שאיפא"ק תנהל נגד ההסכם רק יחזק יותר את נוכחותו של ג'יי סטריט בקהילה ויעצים את השפעתו.
 
 חבר הכנסת הרצוג ידבר על האחדות שקיימת בישראל בהתנגדות להסכם ואז כשיגיע תור השאלות הנהוג בהופעות של אנשי ציבור בארה"ב מישהו בקהל ירים יד ויבקש מבוז'י הסבר להצהרתו של חבר הכנסת וראש מפלגת 'יד עתיד' יאיר לפיד כי צריכים להקים ועדת חקירה שתבדוק את ההתנהלות הכושלת של ראש הממשלה במאבק נגד התגרענותה של איראן.
 מסע הסברה נגד ההסכם בארה"ב גם יציב את הרצוג בקידמת החזית נגד הנשיא ברק אובמה. ובשביל פוליטיקאי השואף להיות ראש הממשלה זהו מיקום שמבחינה מדינית לא יכול להיות גרוע יותר ממנו.

שב בבית, בוז'י. בישראל תוכל לשנות את דעתך, לתקוף את ראש הממשלה ולהציג עמדה אופוזיציונית אמיצה בנוגע להסכם עם איראן. בהופעות של בכירים מישראל בארה"ב יש חוק בלתי כתוב שלא תוקפים ראש ממשלה מחוץ לארץ. ג'נטלמן כמוך ודאי שלא יפר את החוק הזה.