לא בטוח ששמעתם על הלונדונית שהגיעה לביקור בארץ, וכשחזרה כתבה פוסט על חוויותיה, ועל כמה שהייתה מופתעת מהמדינה המדהימה שמתוארת ב־BBC כברברית. הפוסט התמים גרר מתקפת תגובות נזעמות בטענה שהיא מגנה על "מדינת אפרטהייד שרוצחת חפים מפשע", ואם לא די בכך: פייסבוק הודיעה לה שגולשים דיווחו על הפוסט כ"פוגעני", ופשוט מחקה לה אותו. היא נבהלה וסגרה את החשבון.



פייסבוק מן הסתם תמצא דרך להילחם בדיווחים כוזבים שמנצלים לרעה את מדיניותה למחוק תוכני שטנה אמיתיים. אך זה לא הסיפור כאן. הסיפור הוא שלנגד עינינו קמה מפלצת, שגדלה ומתכערת מדי יום, ואנחנו כמעט שלא מתייחסים אליה. 
 
בשבוע שעבר זה היה במאי ישראלי שסרטו הא־פוליטי בעליל נדחה מפסטיבל סרטים נורווגי כי הוא ״לא ביקר את ישראל״. השבוע זה היה מתיסיהו, זמר יהודי־אמריקאי שסירב לדרישת המפיקים בפסטיבל רגאיי בספרד להצהיר שהוא פרו־פלסטיני, והם, בתמורה, ביטלו את הופעתו בפסטיבל. מתברר שכל היהודים נדרשים עתה להשתתף במסע התעמולה ולהכפיש את ישראל, כי אחרת לא רוצים לשמוע אותם. מה שהתחיל כאג׳נדה לגיטימית שדחפה לפתרון של שתי מדינות נסחף לכך שאסור לפקפק בשום טענה פלסטינית, ואסור לומר משהו טוב על ישראל. כך, מה לעשות, נבנית לאורך זמן תדמית מפלצתית (ומיותר לציין - גם לא אמיתית).
 

הגיע הזמן לעצור את הסחף הזה, שמעודד גזענות, שנאה ואלימות. מדי שנה מזנקים האירועים האנטישמיים האלימים בעולם בעשרות אחוזים: הצתות, ונדליזם, פגיעות פיזיות. וזה בלי לספור את האפליות, ההטרדות או הקללות, שמן הסתם אינן מדווחות. כך מתפתחת מתחת לאפנו האנטישמיות החדשה, והעלמת עין היא בעצם סיוע שקט לפגיעה בתדמיתם של ישראל והיהודים בכל העולם. כשבקמפוסים בארצות הברית משתיקים דעות חיוביות על ישראל, אבל לא על דאע״ש, כולנו צריכים להפנים שזו כבר מזמן לא ״ביקורת לגיטימית״. יש להניח שהעולם הנאור יתפכח מתישהו, אבל אנחנו צריכים לעזור לזה לקרות.
 
ראשית, בהגדרות ברורות: חברות שאצות לעשות עסקים עם איראן ברגע הסרת הסנקציות, אבל מחרימות את ישראל מסיבות ״מוסריות״, הן אנטישמיות. כלי תקשורת שמדווח באופן אובססיבי על עוולות ישראל, ובמקביל מצניע דיווחים על טרור נגד ישראל, הוא אנטישמי. גם כפיית דעות אנטי־ישראליות על אמנים, והשתקה של דעות שאוהדות את ישראל, היא אנטישמיות. שנית, על ידי הוקעת מי שמעז להצדיק את זה: כמוהו כאלה שמצדיקים את השנאה לשחורים בכך ששיעורי הפשע שלהם גבוהים יותר, או כאלה שמצדיקים פשעי שנאה נגד להט״בים שכן הם מנפנפים בשונות שלהם בראש חוצות. שלישית, על ידי אקטיביזם: פנייה מאורגנת ויומיומית בעצומות אזרחיות (ובוודאי במסגרת ממלכתית) לכל גוף שעדיין מקדם בעיוורון את האג׳נדה האנטי־ישראלית בלי מודעות לכך שמדובר במתן לגיטימציה לאנטישמיות. ורביעית, על ידי תשומת הלב שלנו. על ביטול הופעתו של מתיסיהו רבים לא שמעו כאן. על גבי האסיר הביטחוני שובת הרעב, לעומת זאת, לא תוכלו שלא לשמוע בעשרות עדכונים. למה זה כך? האם הגנה על זכויות חשודים זה ״שמאל״, והגנה על זכויות יהודים בכל העולם זה ״ימין״? - אז זהו, שלא.