התקשורת האמריקאית באקסטזה. הילרי קלינטון ודונלד טראמפ יופיעו הערב לראשונה פיזית זה לצד זה בוויכוח הטלוויזיוני הראשון של מערכת הבחירות לנשיאות 2016. וואו! איזה אירוע! לפי הערכות, לפחות מאה מיליון אמריקאים יצפו בשידור. בצונמי של ידיעות ומאמרים שהתפרסמו בימים האחרונים באמצעי התקשורת ובערוצי הטלוויזיה, עיתונאים, פרשנים בעלי טורים וסוקרים תיארו, העריכו ואפילו קבעו מראש כי הילרי קלינטון תתגלה כרגיל כשקולה, ידענית ובקיאה בפרטים, ואילו דונלד טראמפ, נו באמת, למה כבר אפשר לצפות, הוא הצהיר שאין בכוונתו להתווכח. 



"כשמתכוננים יותר מדי לא יוצאת מילה מהפה", אמר בסוף השבוע. כלומר, דונלד טראמפ יהיה מחר בוויכוח דונלד טארמפ הבלתי צפוי, עם הפה הגדול ורוח התזזית הבלתי נשלטת שלו. 
אז בבקשה להירגע. אחרי שנה של מרוץ לנשיאות רצוף, תכוף באירועים, בהצהרות ובתקריות שהפרו, רמסו וחיסלו, במיוחד במתחם הרפובליקני, כל עיקרון, נוהג ונוהל שהיו מקובלים כמסמרות במערכות בחירות בארה"ב, הוויכוח הערב לא ישנה הרבה. הוא אולי אפילו לא יניב שום תמורה משמעותית, לא בערוץ ההסתייגויות ובתחושות האי נוחות כלפי קלינטון הרווחות גם ואפילו בקרב תומכיה, ובוודאי לא ישנה את תגובות הלעג והגיחוך כלפי טראמפ, שעולות גם ואפילו ממחנה אוהדיו, כולל מצד בכירים רפובליקנים.


התמיכה של ה"ניו יורק טיימס" 

כצפוי, בגיליון יום ראשון, ערב העימות, הביע אתמול "הניו יורק טיימס" תמיכה גורפת במועמדותה של קלינטון לנשיאות. באותו גיליון, על פני עמוד שלם, פרסם העיתון רשימה ארוכה שסיכמה במפורט "שבוע שלם של שקרים מחוצפים של טראמפ". נו, אז מה? 
 
האמת היא שכמו שספק גדול אם המאמר הראשי בעיתון היוקרתי יוסיף תומכים ומצביעים לקלינטון וכמו שגינוי פומבי לשקרים של טראמפ לא ירחיק ממנו מצביעים, גם הוויכוח הערב לא ישפיע במיוחד על סיכוייהם של קלינטון וטראמפ לנצח. זאת אף על פי שפרשנים ומומחים מזכירים נשכחות ומסתמכים על ויכוחים טלוויזיוניים שהיו במערכות בחירות קודמות בעשורים האחרונים כהוכחה שלהופעותיהם של המועמדים על מרקעי הטלוויזיה הייתה השפעה על תוצאות הבחירות. 
מה שחסר בהשוואות הללו היא התזכורת שבמערכות הבחירות הקודמות התמודדו מועמדים טובים ומוכשרים מול חלשים ואפורים. באף מערכת בחירות לא התמודד מועמד גזען, שקרן כרוני, גס רוח וחסר כל ניסיון מנהיגותי כמו דונלד טראמפ. זאת גם הפעם הראשונה שאישה מתמודדת על כהונת הנשיאות בארה"ב, ואמריקאים רבים התגלו כמתקשים להשלים עם המהפך המגדרי הזה. והדבר הנורא ביותר הוא שבמערכת הבחירות הנוכחית הרשתות החברתיות הן שיצרו את האווירה המורעלת, את הרדידות ואת תגובות השליפה המאפיינות את מערכת הבחירות לנשיאות 2016.
אז בבקשה לא להיסחף, לא להתפעל ולא לצאת מהכלים. הוויכוח הערב בין קלינטון לטראמפ יהיה אירוע תקשורתי מעניין אבל בעל חשיבות ארעית, אם בכלל.