לקראת יום השינה העולמי שיתקיים ביום חמישי הקרוב, חברת 'הולנדיה' ערכה סקר המשקף את הרגלי השינה של הישראלים תוך התייחסות לחדרי השינה. אבי ברססט, מנכ"ל 'הולנדיה' ונציג ישראל בארגון השינה הבינלאומי פירט היום (שני) ב-103FM: "אנחנו מציינים ביום חמישי הקרוב את יום השינה הבינלאומי. ערכנו סקר על הרגלי השינה של הישראלים וזה לא יאומן מהי כמות האנשים שנרדמים מול המסך".


צילום: אינגאימג'
צילום: אינגאימג'




אילה חסון התייחסה לדבריו: "אני לא מכירה בת שלא יצא לה להעיר את אביה מכורסא". "אכן כך", סיפר ברססט. "בישראל לא נותנים חשיבות להיגיינת השינה שלנו. היגיינת שינה היא תהליך שמטרתו לשמר את דרכי השינה שלנו. עלינו להיכנס למיטה בשעות הנכונות, לישון כמות שעות קבועה, להקפיד להחליף מצעים ועוד. ברגע שאדם נרדם מול הטלוויזיה ומתחיל תהליך שינה הוא נאלץ לעבור לחדר השינה באמצע התהליך ואינו מסוגל לחזור אליו במשך הלילה. כדי להבטיח שינה נכונה ישנה חשיבות גדולה לסביבת השינה שלנו. סביבת השינה מושפעת מתחושת המצעים, טמפרטורת החדר ועוד. על פי הנתונים הישראלים מחליפים מצעים פעם בשבועיים בעוד שההמלצה היא להחליף מצעים פעמיים בשבוע, בייחוד במדינה חמה ומזיעה כמו שלנו".
 
 

"חושך הוא האויב מספר אחד של השינה בישראל והמרכיב החשוב ביותר להליך השינה שלנו", הדגיש עוד. "למעלה מ-90% מהישראלים ישנים עם מכשיר סלולארי בחדר השינה שפולט אור. הרעש והצלצולים של הטלפון והתחושה שישנו מכשיר צמוד, מלא בגירויים, ממתין לנו במרחק נגיעה במהלך הלילה מקשה על ההירדמות לכל אדם. ניתן לתקן את זה".
 
על המזרנים המומלצים ביותר לאדם בוגר סיפר: "אני ממליץ מאוד על מזרן מתכוונן. הגוף שלנו אינו ישר ולא רגיל לישון על מזרן שטוח. אני ממליץ לכולם לרכוש מיטה עם מזרן שניתן להרים את החלק העליון והחלק התחתון שלו גם יחד. מזרן צריך להיות גמיש ולקבל את צורת הגוף ולא להתנגד אליו. דרך אגב, במידה ובן הזוג או בת הזוג נוחרים במהלך הלילה אני יותר ממליץ לישון עם אטמי אוזניים ובמיטה גדולה ככל שניתן להכניס לחדר. אם אנחנו נישן טוב יותר החיים שלנו יהיו טובים יותר. כולנו זקוקים להתנחם בסוף היום במיטה מפנקת, אם נעשה זאת כשיש לידינו רעש של מסור לא נישן היטב. אטמי אוזניים וכיסוי העיניים הם כל כך פשוטים להשגה והופכים כל לילה לבן ללילה של צריכת אנרגיות ליום הבא".
 
עריכה: איתמר זיגלמן