חצי השנה הטובה ביותר בתולדות התיירות הנכנסת לישראל. 303 אלף תיירים נכנסו לארץ במהלך חודש יוני – זינוק של 28% לעומת אשתקד. כך הודיע משרד התיירות שפרסם היום (שני) את סיכום נתוני המחצית הראשונה של שנת 2017. במחצית הראשונה של השנה נכנסו לישראל 1.74 מיליון תיירים – עלייה של 26% בהשוואה למחצית הראשונה של 2016. במשרד התיירות ציינו עוד שההכנסות המוערכות למשק הישראלי משהות התיירים במחצית הראשונה של השנה מוערכת בכ-9.4 מיליארד שקל.

מפילוח התיירות הנכנסת לארץ, עולה, כי במחצית הראשונה של השנה חל זינוק חד של 76% בתיירות מסין, עלייה של 30% בתיירות מרוסיה ועלייה של 20% מהתיירות מארה"ב, שממשיכה להוות את ארץ המקור הגדולה ביותר לתיירות לישראל. עוד עולה מסיכום הנתונים, כי מריבת הנכנסים לישראל היו בטיסות ורק 28.6 אלף הגיעו לארץ בדרך היבשה – 24 אלף מירדן ו-4,500 ממצרים. ביוני נכנסו לישראל 19.3 אלף מבקרי יום, לעומת 8,700 ביוני אשתקד.

יעמוד בעומס? נתב"ג. צילום: פלאש 90
יעמוד בעומס? נתב"ג. צילום: פלאש 90
"נתוני חודש יוני מביאים אותנו לשיא רצוף של חצי שנה של עליות במספרי כניסות התיירים לישראל", ציין שר התיירות, יריב לוין – "המדיניות שלנו ממשיכה להוכיח את עצמה ולשאת פירות ואנו רואים, כי בעבודת שיווק נכונה ניתן להביא את ישראל לגבהים חדשים. העלייה המשמעותית במספרים תורמת תרומה בלתי רגילה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית ואני משוכנע, כי בעבודה נכונה נמשיך לראות תוצחאות גם בחודשים הבאים". לוין ציין עוד שהפעילויות לעידוד התיירות לארץ מתמקדות בשיווק ומהלכים למיתוגה של ישראל וזאת, כאשר במקביל מעודדים חברות תעופה לפתוח קווי תעופה חדשים.

חברת תעופה הפותחת קו טיסות לארץ, של לפחות טיסה שבועית אחת, מיעד חדש, מקבלת ממשרד התיירות מענק של כ-350 אלף יורו לצורך שיווק קמפיין עידוד התיירות לישראל.
במסגרת זו, ביקר לוין לפני כעשרה ימים בפולין לצורך השקת מטוס של חברת התעופה לוט, שיטוס בטיסות פנים בפולין כאשר זנבו מעוטר עם תמונות גדולות של תל אביב וירושלים. החברה הפולנית תפעיל הקיץ 19 טיסות שבועיות לישראל – שתי טיסות יומיות מוורשה ובנוסף, טיסות מארבע ערים שעד כה לא היו מיהן טיסות לארץ. 
עם זאת, היעדר תשתית של כמות מספקת של חדרי מלון גורמת לעליית מחירים ולהפיכת ישראל למדינה אטרקטיבית, אבל יקרה עבור התיירים. זאת, גם כאשר מקזזים את הטיסות הזולות יחסית לארץ בעקבות מדיניות השמיים הפתוחים.