"כך נוגעים בלבם ובנשמותיהם של בני אדם וממלאים אותם בחום ובאהבה", אמר ח"כ איתן כבל, שביקר השבוע בביתו של האזרח הוותיק אריה יונגר בראש העין. בביקור שהתקיים במסגרת פרויקט מחזירים אהבה של עמותת מטב בשיתוף "מעריב־השבוע" למען האזרחים הוותיקים של ישראל, סיפר יונגר בן ה־93 על תולדות חייו, על עבודתו בבניין, על בני משפחתו וכן על המטפלת אסיה פרידמן, שמלווה אותו מטעם מטב. בביקור נכח גם ליאור שטרסברג, מנכ"ל מטב. "הפרויקט חשוב ומרגש, בלי ציניות", אמר כבל.



פרויקט מחזירים אהבה נועד להעלות את המודעות לשילובם של הקשישים במרקם החברתי בישראל ולסייע במיגור תופעת הבדידות הקשה שממנה הם סובלים. "הבדידות של הקשישים מכאיבה לי ואני מניח שגם לכם", כתב הקומיקאי אלי פיניש שהצטרף לפרויקט. בפוסט בפייסבוק הוא קרא לכל העוקבים שלו: "אנחנו מחויבים להחזיר אהבה לדור הסבים וההורים שגידלו אותנו ובזכותם אנחנו כאן. קחו אתכם את הילדים, גם זמן איכות וגם קצת דוגמה אישית".



אלי פיניש. צילום: יח"צ
אלי פיניש. צילום: יח"צ



בכל רחבי הארץ לוקחים חלק בפרויקט. למשל בקריית שמונה, שם החליטו ילדי כיתה ז' של קבוצת הכדורגל איתוראן קריית שמונה להתנדב לאורך כל השנה יחד עם צוות מטב. השבוע הם צבעו מעקות ברחוב מוזנח בעיר, ערכו סיורים בבתי קשישים ויחד עם צוות מטב חילקו להם פרחים.



גם בדרום מחזירים אהבה לקשישים. במסגרת הפרויקט נערך ביקור של ראש עיריית מצפה רמון, רוני מרום, אצל לוי רפאל בן ה־89. רפאל סיפר למבקרים על השתתפותו במלחמת העצמאות ובמבצעים נוספים ועל החגיגות שנערכו עם הקמת מדינת ישראל. הוא דיבר על חייו במצפה רמון ושיתף בכאב שחש על אובדן בנו ואשתו.



לא רק מפגשים בבתי הקשישים, פרויקט מחזירים אהבה הביא גם ארבעה שוטרים ושוטרת, שסיימו קורס בילוש במשטרה, ואת מפקדם, אל מרכז היום לקשיש בשכונת גילה בירושלים. השוטרים שיתפו את הנוכחים בסיפורים מחייהם ובמקום נערכה פעילות קריוקי שמחה ומשחק בינגו נושא פרסים. "החיבור היה מדהים", אמרה חיה, מנהלת המרכז, "הרגשנו כמו באירוע משפחתי".