אלנבי 40, פרק ב': מה באמת קרה במועדון 'אלנבי 40'? דנה ספקטור ורן שריג שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה" עם כתב הפלילים של חדשות 2 ברהנו טגניה, על מקרה האונס שהוביל לסגירתו של המועדון. "מתחת לרדאר שלנו, בשקט בשקט, מסתבר שהמשטרה קיבלה תלונה מצעירה מסכנה ואומללה, שכל חטאה היה לצאת לבלות במועדון אלנבי 40", מספר טגניה. "על פי כתב האישום ניגש אליה צעיר בן 24 שניסה בכלל להתחיל עם חברתה, אבל לאחר שזו נפנפה אותו הוא החליט לנסות את מזלו עם המתלוננת".



"אותה צעירה הצליחה איכשהו להתאפס על עצמה והגישה תלונה במשטרה על אונס", המשיך טגניה לתאר את השתלשלות העניינים. "המשטרה עצרה את הצעיר שבתחילה הכחיש הכל וטען כי לא היה ולא נברא. אחר כך, בחקירתו השנייה, כאשר נתנו לו פרטים מוכמנים, שרק מי שנכח באירוע יכול היה לדעת עליהם, הוא התחיל לשנות את גרסתו, אבל רק לאחר שנערך עימות בינו לבין המתלוננת הוא נשבר והציג את גרסתו".




"הנאשם התייעץ עם עורך דינו", מספר טגניה, "והאחרון ביקש מהמשטרה לערוך חקירה נוספת שבה ניתן יהיה לקבל את גרסתו המלאה של הנאשם. המשטרה התמהמה ולא חקרה אותו, אבל בינתיים, הגרסה האחרונה של הנאשם הגיעה אלינו לתקשורת ופורסמה כדלקמן: 'ניסיתי להתחיל עם החברה שלה, לא הצלחתי אז התחלתי איתה. בסופו של דבר שנינו הלכנו בהסכמתה לשירותים, נכנסו לתא השירותים, עשינו את מה שעשינו, קיימתי איתה יחסי מין בהסכמה ולאחר מכן היא ביקשה ממנה לחכות בתא השירותים כמה דקות כדי שהחברות שלה לא יכעסו. היא יצאה מהשירותים לפני ואני חיכיתי כמה דקות ואחר כך יצאתי אחריה. לקראת סגירת המועדון, בסביבות שמונה בבוקר יצאתי ביחד עם חבר שלי, כשהבחורה, חברה שלה והברמן מצטרפים אלינו לחוף הים, ושם בחוף הבטחתי לה שאני אקח אותה לאילת. אולי בגלל שלא קיימתי את ההבטחה היא כעסה עליי'. "זוהי גרסתו של הנאשם", אומר טגניה ומוסיף: "למרות כל הטענות שלו, בפרקליטות ובמשטרה נוטים להאמין לגרסת המתלוננת בטענה כי מדובר בגרסה עקבית ומהימנה".



החשוד באונס. צילום: אבשלום ששוני
החשוד באונס. צילום: אבשלום ששוני




עו"ד עמית זיו, פרקליטו של החשוד באונס, הסביר את גרסת מרשו: "מדובר בבחור אתיופי שגר באור יהודה שיצא לבלות עם עוד חבר בתל אביב. אני לא יכול להתייחס כרגע לכתב האישום כי חומר הראיות עדיין לא מוגש לפניי". "אני מאמין ללקוח שלי", אומר עו"ד זיו, "אני עוסק בעריכת דין בתחום הפלילים ויוצא לי לפגוש הרבה מאוד סוגים של אנשים. אני לא פועל מאופן אישי כי אין פה עניין של רגשות, יש פה עניין של מקצועיות ושל ראיות וכך אני פועל. "עו"ד זיו מגשש עכשיו באפלה כי כל חומרי החקירה עדיין לא נמצאים לפניו", אמר טגניה וחשף פרט מעניין: "לי יש מקורות במשטרה ולדעתי אני יודע אפילו יותר מעו"ד זיו. לפי המקורות שלי מסתבר שהנאשם נעצר כבר בעבר, גם על ביצוע עבירות מין".



רוקדת על עמוד באלנבי 40
רוקדת על עמוד באלנבי 40



טגניה סיפר: "זה היה לפני מספר שנים, הנאשם פגש בחורה באירוע שבת חתן, ניגש אליה והשניים הלכו למקום מבודד מרוחק מאורחי האירוע. בשלב מסוים, כך על פי חומר החקירה וכתב האישום שהוגש נגדו, הבחור ניסה לכפות את עצמו עליה. הבחורה התנגדה ואמרה לו שאם הוא לא יעזוב אותה היא תתקשר למשטרה. הנאשם שוב ניסה לכפות את עצמו, אבל הבחורה צרחה והוא ברח".



"המעניין הוא", הוסיף, "שאותה בחורה משנת 2012 והבחורה מאירוע העכשווי, לא מכירות אחת את השנייה, אבל הגרסאות של שתיהן דומות להפליא בתיאור מעשיו של הנאשם. אז נשאלת השאלה מדוע הנאשם לא סיפר מלכתחילה על התלונה הקודמת שבגינה הוא הורשע במעשה מגונה?". 



"אני מכיר היטב את הסיפור הקודם", מתערב עו"ד זיו ומסביר: "הוא סיפר לי הכול, ואף יותר מזה. הוא סיפר שבמקרה הספציפי הזה בשנת 2012 הוא לא הבין בכלל מה קורה סביבו ואף קיבל מכות בזמן מעצרו. לטענתו זו הסיבה שהוא שתק כעת בחקירתו הראשונה, כי המעצר הקודם השאיר אצלו חוויה של טראומה והייתה לכך השפעה גדולה מאוד עליו".



תוכניתם של דנה ספקטור ורן שריג, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"