בבית המשפט המחוזי בתל אביב הסתיימה אתמול עדותו של שייקה ברקת במסגרת פרשת תיק הצוללות, המוכר כתיק 3000. לפי כתב האישום, ברקת היה נציג חברת טיסנקרופ הגרמנית בישראל ותיווך בעסקאות רכישה של חמש צוללות. במסגרת עסקת השוחד הנטענת בכתב האישום, הוחלף ברקת כנציג החברה במיקי גנור - עד המדינה שחזר בו בינתיים מהסכם עד המדינה שנחתם בינו לבין הפרקליטות, ובעקבות כך הוא הפך לנאשם בתיק.

במהלך שלב החקירה הנגדית שעבר ברקת התגלו סתירות בגרסותיו, זאת לאחר שעלה כי חלק מטענותיו שעלו בעדות שמסר לחוקרי המשטרה בתיק, אינו מתיישב עם לוח הזמנים המופיע בכתב האישום.  בנוסף, עלו סתירות בין החקירה הנגדית של ברקת לעדות שמסר בלהב 433, באשר לפגישה שלטענתו קיים בישראל עם מנכ״ל המספנה הגרמנית, שבה נאמר לו כי מיקי גנור הופך להיות נציג המספנה שלהם בישראל במקומו, בתמורה ל־5% מהעסקאות.

בעקבות המידע הזה שמסר ברקת לחוקרי המשטרה, נחקר גנור תחת אזהרה במשרדי להב 433. הדיונים בעניינם של גנור וכן של אחרים אשר מעורבים בפרשה, צפויים להתקיים בשבועות הקרובים בימי חמישי, עד לפגרת הקיץ של בתי המשפט. במקביל, הדיונים בתיק של צחי ליבר, שגם הוא נאשם בפרשה, צפויים להתקיים ב־18 וב־20 בחודש.