מאות תושבים מכל רחבי הצפון מדווחים הבוקר (שבת) על קולטי שמש ודודים שהתנפצו לאחר שבלילה ירדה הטמפרטורה מתחת לאפס. הדיווחים התקבלו ממעלות, כפר ורדים, קיבוץ מחניים, ראש פינה, קצרין, צפת, ועוד.  בשכונות רבות התעוררו הבוקר התושבים ושמעו את זרם המים מהמרזבים שמקורו בקולטים. בחלק מהבתים, בהם נמצא הדוד בתוך הבית, התעוררו התושבים להצפות. "מהבוקר בעלי מסתובב בין השכנים וסוגר להם את הברזים", סיפרה אסתר ממעלות. "כל הגגות נוזלים, זו תופעה מוכרת ובכל זאת קשה להיערך אליה".
פיצוץ בצנרות בצפון בגלל השלג

"פקק אחד קטן פשוט עף מהמקום", אמר אשר אוחנה מצפת, "קמתי בבוקר לשירותים ואני פתאום מרגיש את הגרביים רטובות. אני עולה לחדר כביסה ומגלה שהדוד פשוט נוזל".




תופעת התפוצצות הדודים מוכרת וידועה. הדבר מתרחש בדרך כלל כשהצנרת ישנה, וקור עז מקפיא את המים בצנרת ויוצר לחץ אטמוספרי. במידה והמערכת חדשה יש סיכוי טוב שהדבר לא יקרה, במידה והמערכת ישנה - שסתומי לחץ לא מתפקדים ופקק הביטחון פשוט מתבקע.

עלות תיקון התפוצצות צנרת הוא עד 200 שקלים. אולם במקרים רבים הצינורות עצמם מתפוצצים ואז מדובר בתיקון יקר שכן יש להחליף את הקולטים. גם הרשת החברתית געשה בסיפורים של קרבנות השלג ואזרחים רבים פרסמו בדף הפייסבוק שלהם קריאות נואשות לבעלי מקצוע לבוא ולתקן את הנזק בבוקר. כך או כך, קבלני הדודים צפויים להתעורר מחר לבוקר של הרבה קריאות לתיקון קולטים ודודים.