חודש וחצי אחרי שזוכה השוטר לשעבר מיכאל שחר, מעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש הגישה אתמול המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על החלטת בית משפט השלום בחיפה.



בערעור מתייחסת המח"ש לעניין ההימנעות מהרשעה, זאת למרות שנמצא כי שחר, בהיותו שוטר ביצע עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, למשמעותה הנורמטיבית ולסטייה מהמדיניות המשפטית המקובלת וכן לגזר הדין המקל בעטיו הוטלו על שחר, 300 שעות שירות לתועלת הציבור וכן פיצוי למתלונן בסך 7,500 ₪.
 
"גזר דין זה אינו עולה בקנה אחד עם עקרון ההלימה" נכתב בערעור שהגישה המח"ש.
 

כמו כן  התבקש בית המשפט המחוזי להרשיע את השוטר שסרח ולהחמיר בעונשו, וזאת מאחר ו "בית המשפט סטה בגזר דינו באופן בולט מהמדיניות המשפטית המקובלת בעבירות אלה, ובחירתו לעשות כן כאשר מבצע העבירה הוא שוטר, משדרת מסר מבלבל ורב משמעי, בלתי מאוזן המחייב התערבות בו".
כזכור הוגש כנגד השוטר שחר ששימש בינואר 2011 כמפקד מחסום בצומת ברטעה כתב אישום שייחס לו עבירה חמורה. מכתב האישום עלה כי המתלונן, בן מיעוטים הסובל מנכות על רקע מחלת סיסטיק פיברוזיס, הגיע למחסום ונעצר לבדיקה שגרתית.
 
בחלוף מספר דקות ניגש המתלונן כך נטען, אל מפקד המחסום שחר ולשוטרים נוספים שהיו במקום וביקש מהם כי ימהרו את ביצוע הבדיקה על מנת שיוכל לשוב לדרכו.
 
בכתב האישום נטען כי  הנאשם צעק על המתלונן והורה לו שיחזור לרכבו וכאשר המתלונן ביקש ממנו שלא יצעק עליו וידבר עימו בכבוד, ניגש אליו שחר ובעט בו ברכו הימנית.המתלונן, כך עולה נפל  מעוצמת הבעיטה ונחבל בירכו.
 
בבית משפט השלום כפר השוטר באשמה ולאחר ניהול הוכחות קבע בית המשפט כי שחר ביצע המעשה והעבירה המיוחסים לו אך בחר להעדיף לתת משקל מכריע לנסיבותיו האישיות, ועל כן נמנע מלהרשיעו בדין והטיל עליו, כאמור, עונש של 300 שעות שירות לטובת הציבור ופיצוי למתלונן בסך 7500 ₪.
 
בערעור כותב המח"ש : "שגה בית המשפט הנכבד עת לא נתן משקל לכך שהמעשים בוצעו עת המשיב שימש כשוטר האמון על אכיפת החוק, על כל המשתמע מכך. בית המשפט קמא לא אמד נכונה את העובדה שהמשיב רמס ברגל גסה את הערכים ואת כל מערכת יחסי האמון מכוחה הוקנו לו סמכויותיו, וניצל לרעה את כוחו על מנת לתקוף אזרח נכה, ללא כל צורך או תכלית".

כמו כן נכתב בערעור: "נכונותו של המשיב כשוטר לבצע את העבירה במודע, מכתימה את ציבור השוטרים העושים מלאכתם נאמנה, פוגעת בתדמית המשטרה ובאמון הציבור. אשר על כן, הכירו בתי המשפט זה מכבר בכך שיש ערך רב בבידודה של התנהגות זו והוקעתה בקול רם וצלול, בלא קריצת עין, על מנת לשגר את המסר הראוי ולשמור על טוהר המחנה".