רשות העתיקות הודיע היום (רביעי) כי מקווה בן 2000 שנים, מתקופת בית שני נתגלה מתחת לסלון של משפחה ירושלמית במהלך שיפוצים שביצעו בני המשפחה בביתם שבשכונת עין כרם.

עמית ראם, ארכיאולוג של מחוז ירושלים ברשות העתיקות סיפר כי הוא נדהם לראות, מוסתר מתחת לשתי דלתות עץ שהוחבאו מתחת השטיח,בית מרחץ טקסי יהודי קדום.
"מציאה זריזה כזו של עתיקות מתחת בית מגורים פרטי יכולה לקרות רק בישראל, ורק בירושלים בפרט" אמר ראם. ."מעבר להתרגשות והסיפור המיוחד ששל גילוי המקווה, חשיפתו מהווה תגלית ארכיאולוגית חשובה.

על פי ראם, שכונת עין כרם נחשבת למקום קדוש עבור הנצרות, זאת בשל הקשר שלה ליהודה איש קריות  ובה, על פי הברית החדשה, יוחנן המטביל נולד. "למרות הקשר הזה, השרידים הארכאולוגים שנמצאו בעין כרן וסביבתה מתקופת בית שני הם מעטים ופזורים" אמר ראם. "הגילוי של המקווה מאשר את התאוריה כי ישוב יהודי התקיים בתקופת בית שני באזור של עין כרם של ימנו". הוסיף הארכאולוג.
היום הוענקה לבעלי הבית תעודת הערכה של רשות העתיקות על הפגנת אזרחות טובה בגילוי המקווה העתיק ותרומה למחקר הארכיאולוגי בישראל. 
"בתחילה לא היינו בטוחים לגבי חשיבותו של המקווה שנתגלה מתחת לביתנו, והיססנו אם עלינו ליצור קשר עם רשות העתיקות בגלל ההשלכות שידענו שיהיה למהלך כזה על שגרת חיינו". אמר טל, בעל הבית