הפקקים כבר פה: אחרי שאמש נפתחו ההכנות לפתיחת העבודות, הבוקר (שני) החלו בתל אביב העבודות על הרכבת הקלה, שצפויות להימשך שש שנים ולהשפיע על הסדרי התנועה בעיר. 

התחנה הראשונה עליה היא התחילו לעבוד היא תחנת אלנבי. בחודשים הקרובים יועתקו התשתיות מהמתחם ורק בעוד כשנה יחלו עבודות החפירה, לפי הצפי, לעומק של 30 מטר. אז גם תוכנס מכונת חפירה מיוחדת שתחל לפעול מהתחנה הדרומית התת קרקעית הדרומית ביותר של הרכבת הקלה, לחפור את המנהרה לרכבת התחתית שתגיע עד יפו. משדרות ירושלים ביפו הרכבת תהיה עילית עד בת ים. 

בעוד שבועיים צפוי להיסגר צומת מעריב והגשר יהרס. בצומת קרליבך תוקם תחנה בעומק של 40 מטרים, שתהווה תשתית לקו הירוק של הרכבת שמתוכנן בעתיד. לאחר מכן, בסביבות חודש דצמבר, יחלו העבודות באורלוזורוב, שאול המלך, תחנת יהודית (העבודות לא ישפיעו על התנועה), צומת עלית, צומת ביאליק ז'בוטינסקי, צומת בן גוריון ז'בוטינסקי, וצומת אהרונוביץ ז'בוטינסקי. מצומת גהה לפ"ת הרכבת תהיה שוב עילית. 

במסגרת השינויים בהסדרי התנועה באזור, נסגרו הרחובות יהודה הלוי והרכבת הסמוכים למקום לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב רמח"ל לרחוב אלנבי.
התנועה ממזרח למערב מנותבת דרך הרחובות לבונטין ומקווה ישראל. רחוב מקווה ישראל חד סטרי לכיוון מערב, עד לרחוב אלנבי. 

מפת השינויים בהסדרי התנועה באזור העבודות. צילום מסך: אתר נת"ע

הכניסה מרחוב יהודה הלוי לרחובות שד"ל ויבנה חסומה, והם רחובות ללא מוצא. הכניסה אליהם תתאפשר משדרות רוטשילד בלבד. 
לטובת המגיעים לתל אהיה ישנם ארבעה חניוני "חנה וסע" בגני יהושע, תל ברוך, אצטדיון המושבה בפתח תקווה וחניון מצפה מודיעין במבוא מודיעין. מהחניונים יופעלו שאטלים שיסיעו את הנוסעים לתוך תל אביב.
ויש גם עומסי תנועה: באיילון צפונה עמוס מיוספטל עד מחלף לה גווארדיה, דרך 5 עמוסה ממחלף ירקון עד הכפר הירוק, בדרך ירושלים תל אביב עומס תנועה ממחלף שפירים עד מחלף קיבוץ גלויות.