השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שוחח הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל עם ירון דקל ועמית סגל, על הסערה סביב מינוי גל הירש למפכ"ל.



ארדן חזר ואמר שהוא שלם עם בחירתו: "אני עושה את מה שאני חושב שצריך לעשות למען המדינה. המלצתי על אדם ראוי, שיכול לעשות מהפכה ועדיין אני מקווה שהוא יעשה מהפכה במשטרת ישראל. אולי לא הערכת את עוצמת ההתנגדות הפנימית שיכולה גם לרתום גורמים חיצוניים".



הוא נשאל לאיזה "גורמים חיצוניים" הוא מתכוון והוא ענה שהוא שמע על יחצ"נים שפונים אליהם כדי לשכור את שירותיהם בנושא המפכ"ל, כדי להסעיר עוד את הרוחות. "אני לא יודע אם יש יחצ"ן" ארדן הדגיש, "אבל אני יודע שפנו ליחצ"ן".



כשהמראיינים ניסו להתעמק בנושא, הוא אמר: "אני לא מתכוון להתעסק בדברים הללו. אני מתעסק אך ורק בדבר אחד היום, להשלים את תהליך המינוי, אני מקווה שהוא יאושר בוועדת טרקל ואחר כך בממשלה".






הוא הוסיף כי הוא שוחח רבות עם הירש לפני ההחלטה: "היו לי שעות שיחה רבות עם גל הירש. אין לו שום קשרים במפה הפוליטית או העסקית, את העסקים שלו הוא עשה בעיקר בתחום הביטחוני בחוץ לארץ".


השר התייחס לכינוס החירום של פורום ניצבים ומפכ"לים בדימוס שנערך אמש כצעד ראשון לסיכול מינוי גל הירש למפכ"ל ואמר: "זו מדינה דמוקרטית, הפורשים של המשטרה יכולים להתכנס מתי שהם רוצים ובכל נושא שהם רוצים".

כזכור, המפכ"ל לשעבר, רב ניצב בדימוס משה קראדי אמר אמש בכנס: "אין לנו דבר וחצי דבר מול הירש, אך יש לנו עניין ודאגה מהדרך שבה בוצע תהליך הבחירה, שקילת הסיכונים והסיכויים".

בסיום הכינוס הם החליטו לפנות למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא ולוועדת טירקל למינוי בכירים בשירות הציבורי, כדי להציג את עמדתם בנוגע למינויו של הירש ואת דרישתם לערוך חשיבה מחודשת בנושא בחירת המפכ"ל הבא של המשטרה.

קראדי הקריא את ההודעה עליה סיכמו הנוכחים בכינוס: "בעקבות החלטת השר התכנסנו למפגש כדי לדון במשמעותה. כאזרחים בעלי ניסיון רב במשטרה ובפיקוד, מצאנו לנכון להעביר לידיעת ראש הממשלה, השרים והשר לביטחון פנים את עמדתנו".