פיגוע ירי אירע היום (ראשון) בצומת ג'ית, ליד היישוב שבי שומרון. באירוע נפצע אדם אחד בן 46 באורח קל בידו, הוא המשיך בנסיעה עד שהגיע לכניסה ליישוב קדומים. הוא הועבר לטיפול בחטיבה המרחבית של אפרים.



מדובר על אירוע ירי מרכב חולף בעל לוחית זיהוי ישראלית, המפגעים נמלטו לכיוון שכם וצה"ל פרס מחסומים באזור.



הפצוע אמר לאחר האירוע: "אני מאוד כועס על זה שאנחנו נמצאים כאן בשומרון ולא בטוח. אני מרגיש שזו רולטה רוסית. אתה נוסע בכביש ופתאום יורים עליך. אני אזרח מדינת ישראל ואני רוצה להרגיש בטוח במדינה שלי".



יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, חבר קרוב של הפצוע, שוחח איתו ואמר: "צריך להיות כאן שינוי מדיניות, לא יכול להיות שהממשלה תכבול את ידי צה"ל ולא תאפשר לו להגן על האזרחים וזו בדיוק המציאות שמתרחשת כאן. בדיוק במקום בו אירע הפיגוע היה בעבר מחסום שהוסר כדי 'לא להפריע לשגרת החיים של הערבים'. אם המחסום היה שם היום הפיגוע הזה היה נמנע".



בתגובה לפיגוע הירי אמר חננאל דורני, ראש מועצת קדומים: ״פיגוע הירי בצומת גי'ת ליד קדומים מצטרף לשרשרת הפיגועים נגד אזרחים וחיילים. אני קורא לממשלת ישראל להגביר את אחיזתנו ביהודה ושומרון על ידי בנייה ואישורי תכניות הבנייה בכל הישובים ומחזק את צה"ל להמשיך ולפעול פעולות התקפיות ביתר עוז מאותם מקומות מהם יוצאים המחבלים״.




המכונית שנפגעה מהירי. צילום: ללא



כזכור, רק בשבוע שעבר הותקף שוטר מג"ב ליד שער שכם. בן מיעוטים ניגש לעבר צוות של שוטרי מג"ב, צעק לעברם וניסה לתקוף אותם באמצעות גרזן. הלוחמים השתלטו על החשוד, שתוך כדי דקר את אחד הלוחמים ברגלו. הלוחם נפצע קל ומטופל במקום.



בנוסף, בתחילת החודש, ארע פיגוע דקירה בצומת תפוח. מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22, פלסטיני מהעיירה ראעי מדרום לג׳נין, הגיע לצומת תפוח, התקרב ללוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום ואמר להם שהוא לא חש בטוב, הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף דורך את נשקו ומבצע ירי לעבר המחבל, שנפצע באורח אנוש, נוטרל ולאחר מכן מת מפצעיו.