משטרת מגדל העמק פתחה חקירה בשל שיחות רבות למוקד 100 בהן נמסר על אירועים חמורים שלכאורה בוצעו. באחת מהשיחות נאמר "יריתי בהורים שלי" ובשיחות אחרות התקבלו דיווחים על אירועי אונס, חטיפה, רצח, איומים בהתאבדות ועוד, דבר שהוביל להקפצת כוחות משטרה גדולים למקום, בין היתר: פרשים, מסוק משטרתי, אמצעים טכנולוגיים שונים, סיירים, מתנדבים רבים וכוחות נוספים שעסקו כולם בניסיונות החיפוש והאיתור אחריה.



לאחר חקירה ממושכת אותרה צעירה בת 24, תושבת אחד מכפרי העמקים שנעצרה אמש. בגלל עשרות השיחות שהיא ביצעה הפעילה המשטרה כוחות גדולים ומשאבים רבים כדי לאתרה. החשודה נעצרה ונחקרה. הבוקר (שישי) תבקש המשטרה להאריך את מעצרה בבית משפט השלום בנצרת. כנגד החשודה שוקלים לפתוח במקביל בהליך תביעה אזרחית אשר תחייב אותה לשאת בנטל הכספי שגרמה.



רק לפני כחודש אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק בוועדת החוקה חוק ומשפט הקובעת קנס של 14 אלף ו-400 שקלים על קריאת שווא למוקדי חירום. את ההצעה יזמו חברי הכנסת ניסן סלומינסקי, עמר בר-לב ומרב מיכאלי. חוק הבזק הנוכחי קובע כי "המשתמש במיתקן בזק באופן שיש בו כדי לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה, או להרגיז שלא כדין, דינו מאסר שלוש שנים". אולם, חברי הכנסת סבורים שבשל חומרת העונש, לא מעמידים לדין מטרידים. נציגי משרד המשפטים אישרו כי מעולם לא הועמד אדם לדין בגין סעיף זה.



חברי הכנסת מבקשים לקבוע עבירה חדשה בחוק העונשין. על פי הצעתם, קריאת שווא למוקד חירום והצלה – מוקד החירום של המשטרה, מגן דוד אדום, שירותי כבאות והצלה ודומיהם – תהיה עבירה פלילית שעונשה קנס בסך 14 אלף ו-400 שקלים. במקרה של פניות שנעשו במטרה לשבש את עבודת כוחות החירום וההצלה, העונש על כך יהיה קנס בסך 75 אלף ו-300 שקלים.