מועצת עיריית חיפה אישרה פה אחד את מינויה של אילנה טרוק לתפקיד ראש מערכת החינוך, התרבות והרווחה בעיריית חיפה. טרוק משמשת בתפקידים מגוונים במערכת החינוך העירונית מאז שנת 2001. מאז מרץ 2006 מנהלת אילנה טרוק את המחלקה לחינוך חברתי ערכי, בתי ספר יסודיים וחינוך מיוחד בעיריית חיפה. טרוק תחליף בתפקידה את ראש מערכת חינוך, תרבות ושירותים חברתיים היוצא פיני ווגמן שפורש לגמלאות לאחר 45 שנות עבודה בעירייה מהן 21 שנים כראש מערכת הרווחה ובשלוש השנים האחרונות בניהול מערכת החינוך והתרבות. 


טרוק, נשואה ואם לשלוש בנות (הבכורה, מ"פ מפקדה בחטיבה 7, בת בשנת שירות לפני צבא ובת בתיכון) בוגרת אוניברסיטת חיפה, בעלת תואר שני בתולדות עם ישראל ומחשבת ישראל ובעלת תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל והיסטוריה כללית ותעודת הוראה. אילנה טרוק הייתה שותפה במנהלת ההקמה של בי"ס התיכון "בסמת-מופת" חיפה ושימשה כמרצה לחינוך הומניסטי במכללת גורדון. ראש העיר יונה יהב, ברך את טרוק שנבחרה ע"י ועדת המכרזים מבין עשרות מועמדים לאחר תהליך מיון אורך וקפדני. 
 
מ"מ ראש העיר חדווה אלמוג ברכה את טרוק ואמרה כי בחירתה של אישה לתפקיד בכיר בעיריית חיפה מחזקת את שדרת הנשים בניהול בכיר וכי בחירתה של אילנה הייתה בזכות יכולותיה, כישוריה וניסיונה ואחלה לה הצלחה.