האם לקנאביס יש השפעה חיובית על איכות הזרע, כפי שנטען במחקר חדש שנערך בארצות הברית? תלוי איזה מומחים אתם מעדיפים לשאול. בישראל, לעומת ארצות הברית, יש דעה נחרצת הפוכה לגבי זה, כשמי שייצג את הטענה הזאת הוא ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הישראלי לפוריות. בר צינן את התלהבותו של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" כשאמר: "המחקר נעשה בעכברים, כי יש להם מרשם גנטי שדי דומה לבני אדם, אבל מחזור חיים אחר לגמרי, ולא כל מה שנכון על חיות מעבדה באמת נכון על בני אדם.



"לא להיחפז ולקחת את המסקנה הזו כנכונה לבני אדם. מה שיותר חשוב זה לציין שמדובר על קנאביס נקי, דומה לקנאביס הרפואי שמטופלים מקבלים באישור וברישיון משרד הבריאות. צריך לזכור גם שבארצות הברית, בה נעשה המחקר, הסחר בקנאביס הוא חוקי".



"מי שמעשן קנאביס נקי רפואי, קרוב לוודאי שזה לא ישפיע עליו", פסק הדוקטור, "גם אם התנועתיות של הזרע יותר טובה, זה לא יעשה אותו יותר פורה. אבל הסמים שנקנים בשוק האפור זה חומר שמעורבב עם כל מיני חומרים אחרים. החשש שלי הוא שאנשים יקנו בשוק השחור משהו שהוא כאילו קנאביס רפואי, אבל ישיגו תוצאה בדיוק הפוכה, כי הוכח שסמים, בגלל החומרים הרעילים שמעורבבים בהם כדי להגביר את הפעילות והאפקט, גורמים לבעיות בזרע.

"לפעמים מספיק לעשן מנה אחת בחיים, כדי לגרום לבעיות בזרע לכל החיים. לכן מאוד מסוכן לקחת את זה כנכון לגבי בני אדם, כי אנשים עלולים באמת לחשוב שאם יש להם בעיית זרע, עישון של 'צינגלה' יפתור להם את הבעיה. לא נעשה עדיין ניסוי קליני כזה והדרך עוד ארוכה".

גבי גזית, א'-ה', 10:00-12:00 ב"רדיו ללא הפסקה"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו