כמחצית מהישראלים (49%) סבורים שאין די שעות הוראה בנושא השואה, במערכת החינוך. כך עולה מסקר שהוזמן על ידי מרכז עמיטל להוראת השואה במכללה האקדמית הרצוג, בקרב 500 מרואיינים מהמגזר היהודי בני 18 ומעלה ובאמצעות מכון המחקר TACK.



46% מהמשיבים סבורים שעל משרד החינוך לקבוע מסלול לימודים בנושא השואה, ללא בחינות, לאור החשש שישנה סכנה שהדורות הבאים כבר לא יזכרו אותה.



אשר לחשיבותם של מסעות תלמידי התיכון לסיורים במחנות ההשמדה בפולין, רוב מוחץ - 85%, חושב שלמסעות הללו ישנה חשיבות, אך כ-48% מתוכם הצהירו שהביצוע בשנים האחרונות הפך יותר לאווירה של "טיול שנתי" בחו"ל הכולל יותר שופינג, בילויים ומועדונים. 15% ציינו שאין שום חשיבות למסעות אלו והם מיותרים.



84% סבורים כי יש לחייב את מערכת החינוך לערוך לתלמידים סיורים במוזיאון יד ושם שבירושלים. 12% השיבו שזהו עניין הנתון לשיקול דעתם של הנהלת בית הספר, המחנך או וועד ההורים ו-4% ציינו שאין לחייב את מערכת החינוך לערוך סיורים שם.



יו"ר יהודה ברנדס ראש מכללת הרצוג: "בעבר נטתי לחשוב שהמסעות לפולין אינם נחוצים וכי לעם היהודי אין צורך לחזור למקום בו השמידו אותו, אך רק כאשר מגיעים לשם מבינים את עוצמת ההשפעה וההבנה של המקום ולכן כיום אני מכיר ומבין את חשיבותם של המסעות הללו . חשוב גם להכיר לתלמידים סיפורים של הצלה, גבורה ושמירה על צלם אנוש ולא רק מוות והשמדה".