בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בפעם הרביעית את מעצרה של אשת התקשורת ספיר ניסני, החשודה כי שפכה שמן רותח על אמה, בניסיון לגרום להמתה בזדון. האם עדיין מאושפזת במצב קשה מאוד בבית החולים תל השומר, ובתקופה הקרובה, כך נחשף בבית המשפט, היא אמורה לעבור שישה ניתוחים מצילי חיים. שופטת בית המשפט כרמית בן אליעזר האריכה את מעצרה בשבעה ימים תוך שהיא מתרשמת כי קיים חשד סביר כנגד החשודה.



במהלך הדיון בנושא שהתרחש שלשום, נחשף כי במהלך חקירתה של ניסני, שנמשכה כחמש שעות נערך עימות בינה לבין אחת מאחיותיה שנמשך כשעתיים במהלכו הטיחה האחות באשת התקשורת כי היא ביצעה את המעשה במכוון וזאת כשניסני, מתכחשת בתוקף.



אשת התקשורת ממשיכה להחזיק בגרסתה לפיה מעדה על שואב האבק הרובוטי בעת שהגיעה לחדרה של אימה עם מחבת ובה שמן רותח כדי לתבל במלח. לדבריה, תוך כדי נפילתה נשפך השמן על גופה של אימה והיא זו שהזעיקה את מד"א לאחר מכן. בא כוחה עו"ד גיא עין צבי מהסנגוריה הציבורית טען כי המשטרה מנסה לעשות מניפולציות ונאחזת במערכת יחסים שהלכה והתדרדרה בין האם לחשודה כדי לבסס ראיות נסיבתיות לכאורה.


עוד הוא טען כי החשודה לא ניסתה לשבש ראיות אלא כיוון שריח השמן היה חזק היא ניקתה את החדר.



העיתונאית החשודה ספיר ניסני. צילום: פייסבוק



ייתכן כי יתקיים עימות נוסף מול האחות


מנגד טענה נציגת המשטרה רס"מ אורית פלד, כי גרסתה של החשודה אינה עולה בקנה אחד עם הממצאים בזירה והתמונות מעידות עשרות מונים מבחינתה על מה שהתרחש שם. עוד היא ציינה כי כבר בעימות רצתה להטיח בניסני כיצד קרה שבעת שמעדה כביכול נשפך השמן רק על אימה ועוד מהקרקפת ומטה עד לרגליה.  נציגת המשטרה הוסיפה וטענה כי המשטרה הופכת אבן אחר אבן כדי לקדם ולמצות את החקירה וכי בין השאר ניגבו עדויות משכנים, חברים, בני משפחה ומכרים. עוד היא טענה כי אם תבקש החשודה יתקיים עימות נוסף בינה לבין אחותה כדי לאפשר לה להשלים את שאלותיה.



השופטת בן אליעזר ששמעה את הצדדים ונחשפה לראיות ולחשדות ציינה בהחלטתה להאריך את המעצר. "כפי שנקבע בהחלטות קודמות, קיים חשד סביר הקושר את החשודה לביצוע העבירות המיוחסות לה. מדובר בחשודה אשר, על פי הטענה, שפכה על אמה שמן רותח במטרה לגרום למותה. החשודה טוענת כי הדבר היה בטעות. כפי שנקבע בהחלטות קודמות, הממצאים בזירה אינם מתיישבים עם גרסת החשודה, ואף ניתן לומר כי קיימות אינדיקציות לכך שמדובר היה בפעולה מכוונת".



השופטת בן אליעזר התרשמה כי המשטרה ביצעה מספר רב של פעולות חקירה אולם ציינה בנוסף כי למרות שחלק מהעדויות שניגבו במהלך הימים שחלפו


מאז הארכת המעצר הקודמת חיזקו באופן כללי את הרקע המשפחתי המורכב והסבוך באופן שעלול ללמד על מניע למעשה, עדיין, לא חלה התפתחות של ממש באשר לסוגיה האם מדובר בתאונה או במעשה מכוון. "יחד עם זאת" ציינה השופטת בן אליעזר. "לא ניתן להתעלם מן האינדיקציות הקיימות בתיק, לכך שאכן מדובר בחבלה מכוונת. במצב דברים זה, ועל אף שמדובר בהארכת מעצר רביעית, סבורני כי מדובר בחשד סביר בעצמה שמצדיקה הארכת מעצר נוספת, על מנת לתת בידי היחידה החוקרת הזדמנות למצות את החקירה, ולהגיע לחקר האמת".



השופטת הוסיפה כי היא מודעת לתקופת המעצר הממושכת וכן לטענות הסנגור לפיה החקירה מתמקדת בניסיון לחתור אל איסוף ראיות אשר יפלילו את החשודה תוך התעלמות לכאורה ואי בדיקת ראיות שעשויות להצביע על חפותה וציינה. "התרשמותי מתיק החקירה היא שונה, ומכל מקום, בהינתן מצב הדברים בו למעשה שני האנשים היחידים שיכולים לדעת בדיוק מה אירע באותם רגעים הם החשודה מחד והקרבן מאידך, מקום בו הקרבן מצויה במצב בו היא מצויה, מצאתי כי התנהלותה של היחידה החוקרת בנסותה להפוך כל אבן ולהיאחז בכל ממצא כהתנהלות המצביעה על נחישות להגיע לחקר האמת".



השופטת שקראה את עמדת הפרקליטות וצוות החקירה והכוונה לבצע מספר פעולות חקירה חרף העובדה שניסני שהתה כבר 12 יום במעצר החליטה בכל זאת להאריך את המעצר. "אין צריך לומר כי המעשים בהם חשודה החשודה מלמדים על מסוכנות הנשקפת ממנה, והרקע הסבוך, המלמד גם על התנהגות אלימה בין בני המשפחה, והיחסים הטעונים ביניהם, אף הם מחזקים את המסוכנות הנשקפת מן החשודה".