העיתונאי רן אדליסט שוחח עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ובחר באהוד ברק לאיש השבוע שלו. העיתונאי התייחס להתבטאותו של ראש הממשלה לשעבר שאמר כי "פגיעה בביטחון ישראל נגרמת על ידי התנהלות הממשלה וראשה". ברק הצטרף אז לקולות המתריעים מפני משטר פשיסטי ואמר: "במקום שבו דמויות כחזן והצל, ׳לה פמיליה׳ ואלאור אזריה- הם גיבורי תרבות, וחלקם אף מטיל פחד משתק בראש הממשלה המכהן - במקום כזה אני אומר: נכון, זה לא גרמניה לפני 70 או 80 שנה. אין כאן עדיין משטר פשיסטי, ואנחנו גם לא ניתן שיהיה. אבל זה מזכיר מאוד את דרום אירופה ודרום אמריקה לפני 90 או 110 שנים. ו׳ניצנים׳? יש ויש. ועוד איך. ואני חוזר ומתריע: אם זה נראה כמו ׳ניצני פאשיזם׳, הולך כמו ׳ניצני פאשיזם׳ ונובח כמו ׳ניצני פאשיזם׳- אז זה ניצני פאשיזם. מה לעשות, יש דברים כואבים שחייבים להיאמר. כי הם האמת", אמר ברק.



אדליסט טען בתכנית הרדיו כי "אהוד ברק זרק פצצה, אבל היא לא התפוצצה, כי הוא רצה לדווח עליה רק לגורמים המוסמכים. מסתבר שראש הממשלה נתניהו לא מסכים. למה מי מת? אף אחד עדיין לא מת, אבל המון ימותו לשווא. זו המשמעות של הפצצה שברק זרק".





"הסיפור הוא מאוד פשוט", אמר אדליסט. "ברק לא רוצה לדבר בגלוי על פיגוע בטחוני בסדר גודל של מחדל אסטרטגי. נתניהו מפחד שברק יגלה לציבור לאיזה אסון הוא גרם וגורם. לכן, במצוות נתניהו, אוסר ראש וועדת חוץ וביטחון של הכנסת אבי דיכטר על אהוד ברק, להתריע על המחדל הזה בפורומים הכי סודיים".



לדברי אדליסט "אם נתניהו מפחד ממה שברק יספר עליו, אולי כדאי שגם אנחנו נפחד ממה שהוא יודע. אנחנו הרי יודעים מי משלם את המחיר על מחדלי נתניהו. לא הוא ומשפחתו והמקורבים, אלא אנחנו, הפראיירים, וכמובן ההרוגים הבאים של המחדל הזה שמתגלגל, ואף אחד לא יודע מה הוא, חוץ מנתניהו כמובן, אבל הוא הרי לא רוצה שאנחנו נדע. תגידו, לא כיף למות בלי לדעת מה נפל עלינו? בטח יסדרו לנו איזו הלוויה ממלכתית ושרי הממשלה יבואו לחזק וייצאו מחוזקים, לא כיף?"