גם בשעות הערב, המשיכו כוחות המשטרה, שנמצאים בעמונה, בפעילות שלהם כנגד פעילי הימין שהגיעו למקום על מנת לנסות ולהתנגד לפינוי. במהלך האירוע התברר כי חלק מהנערים שהגיעו, מתנגדים באופן אקטיבי, למרות הסיכומים והבקשות המוקדמות. הפציעה החמורה ביותר עד עתה היא של שוטרת אחת, שנפצעה באורח בינוני.



פינוי עמונה מרחפן

אחד משוטרי מג"ב, חייל בשירות סדיר, ביקש שלא להשתתף בפינוי, ונלקח על ידי חבריו אל העורף, כשבמשטרה הבהירו כי לא מדובר בסירוב פקודה. 13 משפחות התפנו מרצון. למרות ההערכה הראשונית של המשטרה כי הפינוי ייעצר בשעות הלילה, הוחלט על המשך העבודה במטרה לסיימה לחלוטין עד לכניסת השבת.



דוברת המשטרה, נצ"מ מירב לפידות, אמרה עם רדת החשיכה: "יש חמישה אוטובוסים שירדו מן ההר ויש עוד חמישה שיירדו בשעות הקרובות. 12 משפחות התפנו בהסכמה אחרי הידברות איתם. 33 ילדים ירדו מן ההר על מנת לחסוך את החוויה הזאת. אני מניחה שנראה עוד הרבה צעירים שיירדו מההר, כי חלק ביקשו כבר לרדת. אנחנו ערוכים בכמה משמרות של כוחות, משימה כזאת, שהיא גם משימה פיזית וגם רגשית מאוד קשה, בסוף אנחנו מפנים בני אדם ואנחנו מבינים את הכאב שלהם ואת המקום שהם נמצאים בו. יש לנו כוחות לשעות החשיכה. 

"אני לא חושבת שמראש שמנו דדליין לביצוע. הדד ליין היחיד שיש לנו הוא משימה לאומית וחשובה. אנחנו כגוף אוכף חוק זאת המשימה שלנו, וכמה זמן שזה ייקח, זה ייקח. צריך לעשות את זה הכי טוב והכי יעיל. יש תוכנית מבצעית מסודרת, השוטרים שלנו עברו הרבה תרגולות פיזיות על מנת לעשות את הפינוי. עד עכשיו הפינוי מתבצע בסדר מופתי, תוך כדי שהם מכילים את כל האירועים".

"אפשר להגיד שאנחנו עומדים במשימות שהצבנו לעצמנו. אנחנו ביום רביעי בערב, יש עד כניסת שבת שתי יממות מלאות, אנחנו ניווכח ונדע מה יהיה ביום שישי. אני מניחה שעד אז נהיה לקראת סיום. השאלה שעומדת היא האם לעשות את זה מהר ואגרסיבי או יותר איטי ומדורג, עם מקום להכלה. יש כאן קרוב כמו אפס מעלות".