ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח אמש במשרדו בירושלים את חתן פרס בראשית (Genesis Prize) לשנת 2016, הכנר הישראלי־אמריקאי יצחק פרלמן, ואת רעייתו טובי. באירוע הכריז פרלמן על רשימת הארגונים שנבחרו בסיוע קרן פרס בראשית לקבל מענקים בסך 3.2 מיליון שקל לקידום פעילותם התרבותית עם בעלי מוגבלויות בישראל, במסגרת תחרות רוח ללא מגבלות.



בין הארגונים: מוזיאון ישראל, בית איזי שפירא, החברה למתנ"סים, בית הספר למוזיקה רימון, תיאטרון נא לגעת, תיאטרון אורנה פורת, קונסרבטוריון הסדנה בירושלים, כפר נהר הירדן, מילבת, קרן גשר לקולנוע, להקת המחול ורטיגו, עלה נגב־נחלת ערן, הספרייה המרכזית לעיוורים ומוזתיקה. כמו כן, מוקדשים כספי הפרס לפרויקט המיתרים פרלמן־ג'נסיס בקונסרבטוריון בתל אביב בתוכנית לנגני כלי מיתר צעירים מצטיינים, לעמותת בית הגלגלים ולמרכז הקהילתי שיקגו בעיר לוד.



ביוני האחרון הוענק לפרלמן פרס על סך מיליון דולר לאות הערכה על תרומתו הייחודית לאנושות כמוזיקאי וכמחנך, על פועלו למען בעלי צרכים מיוחדים ועל נאמנותו לערכי העם היהודי. "המפעל של יצחק פרלמן ושל פרס בראשית נותן תקווה והשראה לדורות הבאים של יוצרים ופעילים חברתיים, ומדגים את החשיבות האוניברסלית של ערכי העם היהודי", אמר נתניהו, ופרלמן הדגיש: "בעלי מוגבלות הם אנשים ואזרחים הראויים למלוא הזכויות השוות. אם נתעקש על זכויותיהם, נאפשר להם להרחיב אופקים, נקפיד על מקסימום נגישות, ניתן להם כלים לתרום לחברה, לכלכלה, ליצירה – נתקדם יותר לעבר החזון של מדינת ישראל שכולנו רוצים לראות ולהוריש לילדינו".



פרס בראשית הוא שותפות ייחודית הכוללת את משרד ראש הממשלה, את קרן פרס בראשית ואת משרד יו"ר הסוכנות היהודית לישראל. הפרס מוענק מדי שנה לאישים בעלי מוניטין עולמי בתחומם, שפעולותיהם והישגיהם מגלמים את אופי העם היהודי דרך מחויבות לערכים יהודיים, לקהילה ולמדינת ישראל. המענקים יחולקו באמצעות ארגון מתן- משקיעים בקהילה, המנהל את כספי הפרס ואת תהליך בחירת הארגונים. "אני מודה לקרן פרס בראשית ולמאסטרו יצחק פרלמן שהפקידו בידי מתן את תהליך הבחינה בהתאם לחזון המחבר בין בעלי מוגבלויות לאמנויות הקלאסיות", אמרה אהובה ינאי, מנכ"ל מתן – משקיעים בקהילה. "אנחנו מרגישים כי נפלו בידינו זכות ואחריות מיוחדות ללוות ארגונים מובילים אשר יוצרים שינוי למען קידומה של החברה הישראלית כולה, ובמיוחד למען אלו הזקוקים לתמיכה מיוחדת".



"ייחודיות המיזם של פרלמן, פרס בראשית ומתן היא בכך שהפרויקטים שנבחרו שמים לעצמם למטרה להעלות ככל האפשר את רף התוכן התרבותי שמוענק לבעלי המוגבלויות בישראל", אמרה סאנה בריטבסקי, משנה למנכ"ל פרס בראשית. "מדובר ביוזמות אמיצות השואפות להשתמש באמנות הגבוהה ככלי לחשיפת הפוטנציאל הרוחני המלא של בעלי מוגבלויות בגילאים השונים, לטובתם ולטובת החברה הישראלית כולה. עידוד המצוינות ותיקון עולם הם חלק אינטגרלי מהחזון של פרס בראשית".