המשטרה שחררה כבר אתמול קטין תושב ג'סר א-זרקא שנעצר אתמול יחד עם שלושה נוספים בחשד לתקיפת שוטרים ומעורבות בקטטה שהתגלעה בפארק המים שפיים שבשרון. היום (ראשון) בצהריים תביא המשטרה לבית משפט השלום בנתניה את שלושת החשודים הנוספים במטרה לשחררם בערבות ובתנאים מגבילים. נציין, כי במהלך החקירה עלה החשד לפיו קבוצת הצעירים מג'סר א-זרקה הייתה מעורבת בקטטה שפרצה במתחם שפיים עם קבוצת מבלים אחרת,.



על פי החשד הקטטה נסובה על ויכוח בין שתי נשים שבילו במקום, אחת מהן תושבת ג'סר א-זרקה ואחת יהודייה שבילתה במקום, ובשלב מסוים הוויכוח ביניהם גלש והוביל למעורבות אחרים. מעדויות שנגבו ממבלים במתחם עלה כי במהלך הקטטה הועפו כיסאות ועלה חשש לפגיעה באזרחים אחרים. מאבטחי המקום ביקשו להוציא את המעורבים בקטטה ממתחם הפארק, אלה סירבו ועם הגעת השוטרים שהנחו אותם לצאת משטחי הפארק, הם החלו לתקוף את השוטרים ולכן נעצרו. 



כזכור, כ-50 בני מיעוטים הגיעו אתמול באוטובוס למקום, ופרצו לתוך שטחי המתחם, ללא אישור וללא כרטיסים. לטענת המשטרה, הם פעלו באלימות כלפי השוטרים שהוזעקו כדי להוציאם מהמקום. הכוחות הרבים שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על הצעירים, תושבי ג'סר א-זרקא, ועצרו ארבעה מהם בגין התפרעות תקיפת שוטרים. 

"לא יעבור בשתיקה" 


הכוחות הוזעקו למקום לאחר שהנהלת הפארק טענה כי הצעירים הגיעו למקום ופרצו פנימה לתוך המתחם וכי למרות פניות המאבטחים ואנשי ההנהלה, הם מסרבים לשלם על הכניסה לפארק. עוד נטען, כי הם לא נשמעים להוראות ומפריעים למרקם הרגוע בתוך הפארק והפעילות של השוהים במקום.
כוחות משטרה שהוזעקו לשטח הפארק פנו אל המעורבים וביקשו להוציאם מהפארק, אולם אלו החלו להתעמת עם השוטרים וברגעים אלו מתנהלת קטטה אלימה במקום. למקום הוזעקו צוותי מד"א מתוגברים בניידות טיפול נמרץ, וכוח שוטרים נוסף על מנת להשיב את הסדר על כנו. האירוע עדיין מתנהל.
מפארק המים שפיים נמסר: "אנו מגנים כל מעשה אלימות, ומודים לכוחות הביטחון על עזרתם בניהול האירוע בשילוב מאבטחי הפארק. המבלים בפארק יכולים להיות בטוחים כי מעשי אלימות לא יעברו על ידנו בשתיקה".