המשטרה והפרקליטות מבקשות להרחיק מתפקידיהם שניים מהחשודים בפרשת הצוללות לפחות עד סיום החקירה. מדובר בדוד שרן, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, המשמש כמזכיר חברת קו צינור אילת אשקלון (קצא"א) והשר לשעבר, אליעזר (מודי) זנדברג, המכהן כיו"ר קרן היסוד.

הרעיון עלה בפגישה שקיימו היום (שני) בכירים בפרקליטות, גורמים מהיחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) החוקרת את הפרשה ונציגים מרשויות חוק נוספות המעורבות בחקירה. במשטרה ובפרקליטות סבורים כי נוכח החקירה והחשדות החמורים נגד שרן, אין מקום לאפשר את המשך העסקתו בתקופה זו בחברה ממשלתית ויש להורות על הרחקתו.
כזכור, בראשון האחרון פשטו חוקרי היאל"כ על משרדי קצא"א, ובכללם משרדו של שרן, שחזר לתפקידו בתום תקופת הרחקה עם מעצרו לפני כחודש. החוקרים אספו מסמכים מלשכתו של שרן, ערכו גיבוי והעתקת מסמכים מהמחשב שמשמש אותו בעבודה וכן ממצאים נוספים לפני שעזבו את המקום.

כאמור נוכח החקירה והממצאים שבידיהם, החליטו במשטרה ובעצה אחת עם הפרקליטות כי השארתו של שרן, החשוד בקבלת שוחד בסכומים לא מבוטלים במסגרת כהונתו בלשכת ראש הממשלה, בחברה ממשלתית יש בה משום טעם לפגם. במשטרה מייחסים לשרן חשדות לכאורה לקבלת כספים בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים מהמתווך בעסקת הצוללות, עד המדינה מיקי גנור.
זנדברג נעצר גם הוא בפרשה בחשד לקבלת שוחד בסכום הנאמד בכ-100 אלף שקלים מגנור וכן בהעברת כספי שוחד לגורמים אחרים כל זאת באמצעות אנשי עסקים ומעורבים נלווים. בחקירתו טען זנדברג כי הוא מכיר את גנור ובמסגרת עסקים משותפים איתו שימש עבורו כיועץ שלא בתקופת כהונתו כשר או ח"כ. גם במקרה שלו סבורים גורמי האכיפה העוסקים בחקירה כי אין מקום להשאירו בתפקידו בשלב זה של החקירה.