אמש התקיים טקס השקת יחידת השומר החדש בקיבוץ תל יוסף במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי, מנהל משרד ראש הממשלה בצפון ישראל יעקב ,יו"ר השומר החדש רם שמואלי וראש מועצת גלבוע מר נור עובד.
השר ארדן חנך יחידה חדשה בצפון שתורכב ממתנדבי "השומר החדש". היחידה תסייע למג"ב בהתמודדות עם "הטרור החקלאי". היחידה תופעל מבסיס מג"ב הממוקם במועצה האזורית גלבוע ותופעל ישירות על ידי מפקד מג"ב צפון.
על פי הערכות, ישנם כיום 120 מתנדבים (90 מתנדבים במג"ב צפון ו-30 במג"ב דרום) תחת ארגון השומר החדש המופעלים על ידי המפקדים הקיימים במועצות האזוריות וקיים פוטנציאל גיוס של כ־600 מתנדבים נוספים על ידי הכשרתם של בני ובנות המכינות הקדם הצבאיות ברחבי הארץ.

השומר החדש היא תנועה שהוקמה בשנת 2007 על ידי קבוצת מתנדבים כדי לשמור על אדמות מדינת ישראל, תוך סיוע והעצמת החקלאים וגורמי האכיפה, לצד חיבור אזרחים וצעירים לאדמה, לאהבת הארץ ולזהות ציונית. שיתוף הפעולה בין מתנדבי הארגון למג"ב החל כבר בשנת 2014, ומאז צברו מתנדבי השומר החדש, על פי מידע מודיעיני שנאסף על ידי מג"ב, כמה הצלחות של תפיסת גנבי תוצרת חקלאית, תפיסת חשודים ב"שחיטה שחורה" של בקר ומניעת גניבות תבואה.
השר ארדן מסר: "אלפי אזרחים יקרים, שמקדישים מזמנם בשמירה על אדמות המדינה, חוברים לשיתוף פעולה ממוסד עם המשטרה. טובי בנינו ובנותינו אשר מבינים את צו השעה, מחליטים לקום ולעשות מעשה ולתרום מזמנם וממרצם למען הביטחון של כולנו. הם עושים את זה באמת באופן מעורר הערכה והשראה. וזה מה שעושים אנשי השומר החדש, וזה מה שלמעשה עושים כל מתנדבי משטרת ישראל ומג"ב".