במשך חודשים ארוכים, חקלאים רבים מצפון הארץ פשוט לא האמינו למראה עיניהם, לאחר שהשדות בהם גידלו את פרי האבוקדו, פשוט רוקנו, והסבו להם נזקים רבים. לאחר מעקב סמוי של חודש וחצי, שנוהל על ידי המשטרה, התברר כי חבורה מיומנת של גנבים, שעל פי המשטרה התנהלו כמו ארגון פשיעה לכל דבר, היו אחראים לנזק. הגנבות החקלאיות מהמטעים השונים, הפכו לתופעה מדאיגה של ממש ומסבות נזק כלכלי גדול לחקלאים, אשר מוצאים עצמם אובדי עצות. 


תיעוד תפיסת גנבי אבוקדו

בתום חקירה ממושכת נחשפה אתמול כנופיה בצפון הארץ, שעל פי החשד גנבה וסחרה בלמעלה מטון אבוקדו, ממשקים באזור הגליל המערבי. דפוס הפעולה שלהם אירע בדרך כלל בשעות הלילה המאוחרות, כאשר על פי החשד, הגיעו גנבים למטעים וגונבים בלא מפריע מהיצור החקלאי. שווי הסחורות הגיע במקרים מסוימים לעשרות אלפי שקלים. המשטרה מייחסת לחברי הארגון מספר אירועים שהתרחשו בחודשים האחרונים, בהם נגנבו טונות של אבוקדו ממטעים שונים בצפון הארץ. מעצרם של ארבעת החשודים הוארך היום (ראשון) בבית המשפט השלום בחדרה, עד יום רביעי.

במסגרת החקירה של הפרשה, שכונתה "זהב ירוק", עקבו חוקרי המשטרה במשך כמעט חודש וחצי אחר החשודים, וגילו להפתעתם ארגון הפועל בצורה היררכית ממש, בדומה לארגוני פשיעה. בראש הארגון עמד אדם, שעל פי החשד הפעיל מספר חוליות שפעלו בחודשים האחרונים בצפון, תוך שהם מתמקדים בירק שהפך למוצר נדיר במיוחד. 

אמש נעצרו ארבעת החשודים 'על חם' כשהם פורקים את שקי האבוקדו בביתו של סוחר אחר, בכפר שיח' דנון, כשברכבם נמצאו 20 שקים אשר הכילו בתוכם טון אבוקדו. שני חשודים אחרים נעצרו גם הם בכפר במהלך הפעילות. המשטרה מייחסת לעומד בראש הארגון עבירות של ניהול הארגון, הפעלת חוליות הגנבים וכן סחר בתוצרת שנלקחה.