עשרות הורים, בהם ההורים של הפעוטה יסמין וינטה, החלו היום (שישי) במחאה שקטה סמוך לגן בפתח תקווה שבו קיפחה את חייה. הם הקימו במקום פינת הנצחה ליסמין, ובה נרות נשמה, פתקים ובובות והמשיכו בקריאות לסגור את הגן, שנפתח מחדש אתמול, כשקבוצת הפעוטות הועברה למבנה שבו נמצאים הילדים הגדולים יותר.

תושבת השכונה שארגנה את פינת הזיכרון סיפרה למעריב אונליין: "הגענו כדי להנציח את זכרה של יסמין מצד אחד, ומצד שני אנחנו רוצים לוודא שמקרים כאלה לא יישנו. להקים קול זעקה. דיברנו עם הורי הילדה והסברנו להם שאנחנו עומדים מאחוריהם ושהם לא לבד פה בישראל". היא הוסיפה כי הם מקווים ש"המקרה לא יסתיים הפעם בהסדר טיעון, אלא בענישה מחמירה. יש פה פעוטה שהיתה בהשגחה קיפחה את חייה. אנחנו לא רוצים להתעסק כל יום במחשבות האם הילדים שלנו בטוחים, אלא לדעת שהם נמצאים בהשגחה". היא סיכמה בפנייה לגופים השונים - "להקים גוף מפקח". 
הוריה של יסמין אף הגיעו למקום כדי להדליק נרות לזכר ביתם. אביה סיפר: "בעלת הגן קיבלה הבוקר את התינוקות במבנה הסמוך והם המשיכו הלאה בעוד שהבת שלי נרצחה".

צילום: אלון חכמון

אמו של אחד הילדים מהגן, שהיתה עדה להחייאה אמרה כי עד כה לא חששה לשלומו של בנה. "הופתעתי מאוד, זו היתה זוועת עולם", הסבירה, "אחר כך כעסתי על הגננת, איך היא לא מטפלת בכך שהסייעות והמטפלות שלה מתעללות בילדים".

כזכור, הצהרת תובע שהוגשה אתמול והתירה לפרסום את פרטי החקירה, העלתה פרטים מזעזעים אודות הריגתה של הפעוטה. במשטרה מייחסים לסייעת עבירות חמורות ומעשים נפשעים, בכללם, לפי החשד, הטיחה הסייעת את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד שמתה. בית משפט השלום בפ"ת האריך את מעצרה של הסייעת בחמישה ימים, וזאת כדי לאפשר לפרקליטות להגיש נגדה כתב אישום חמור.
 
יסמין וינטה, פעוטה בת שנה וחודשיים, הגיעה בחודש שעבר יחד עם אמה לגן "מאשה והדב" בשכונת רמת ורבר בפ"ת כמדי יום. אף אחד לא תיאר לעצמו כי היא תמצא את מותה בצורה אכזרית כל כך וזאת כאשר מי שהיה אמור להגן ולשמור עליה החליט ליטול ממנה את חייה במהלך שהותה בגן. מממצאי החקירה של תחנת פ"ת בראשותו של רפ"ק גרגורי פוקס, עלה החשד לפיו החשודה בת ה-23 מאוקראינה, תושבת ארעית שהועסקה כסייעת בגן, גרמה למותה של הפעוטה סמוך לשעה 14:00 בעת שהשכיבה אותה ופעוט נוסף לישון.