בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) שנה וארבעה חודשי מאסר על שני צעירים תושבי ירושלים, שהודו והורשעו בכך ששדדו באופן אלים צעירה בת 20 בטיילת ארמון הנציב בעיר לפני כשנה וחצי. "אלמלא תושייתה של המתלוננת והתנגדותה, אפשר שתוצאות התקיפה היו קשות פי כמה", אמר השופט בגזר הדין, אמנון כהן, שהטיל על הנאשמים שנתיים מאסר על תנאי ופיצויים לצעירה בסכום של 2,500 שקלים.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עלה כי ב-30 ביולי 2015, בשעות הלילה המאוחרות, סיימה הצעירה את עבודתה באולם אירועים שבטיילת ארמון הנציב ויצאה מהמקום בדרכה לביתה. איסמעיל עבידאת ומחמד עמיר, בני 19 ו-21, חלפו על פניה והחליטו לשדוד אותה. עמיר התקרב אליה מאחור, משך בחוזקה את תיקה והפיל אותה על הקרקע. כתוצאה מכך נחבטה כתפה.



שני הנאשמים משכו אותה לכיוון כר דשא שהיה בקרבת מקום, תוך שהם בועטים בה ומנסים בכוח לחטוף את תיקה. הצעירה צעקה בבהלה לעזרה, ובתגובה, תפס עבידאת בחוזקה בידה. השניים לא הצליחו לקחת ממנה את התיק, אך הספיקו לקחת את מכשיר הטלפון הנייד שלה, שנפל לרצפה. לאחר מכן נמלטו מהמקום. 



"תחת השפעת אלכוהול"


במסגרת הסדר טיעון, עבידאת ועמיר הודו בביצוע שוד בנסיבות מחמירות. להגנתם טענו כי המעשה נעשה באופן ספונטני וכי היו תחת השפעת אלכוהול. השניים הביעו חרטה על מעשיהם.



השופט אמנון כהן כתב בגזר הדין כי "הנאשמים שדדו את המתלוננת בשעת לילה מאוחרת, בעת שיצאה לתומה מהעבודה. מעבר לפגיעה בביטחונה האישי של המתלוננת, בשלומה הפיזי ובקניינה, פגעו הנאשמים גם בתחושת הביטחון הכללי של הציבור הרחב, ובפרט של נשים, להלך ברחובות בבטחה".