שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נאם באירוע קבלת פנים לעובדי משרד הביטחון לכבוד יום העצמאות ורמז לדיווחים ממקורות זרים כי ישראל תקפה בסוריה ארסנל של טילים ארוכי טווח ואמצעי לחימה אסטרטגיים. יעלון לא התייחס באופן ישיר לתקיפה המיוחסת לצה"ל, אבל אמר: "לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום".
שר הביטחון הסביר כי למדינת ישראל "האתגרים רבים, והמרכזי שבהם הוא ההתמודדות עם איראן. בחודשים האחרונים מנסה תמנון הטרור מטהרן לחמש את חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה באמצעי לחימה, ולסייע לבנות את כוחם הצבאי מחדש. אין לנו דבר נגד תושבי הרצועה המעוניינים לחיות ולהתפרנס, אך לא נאפשר ניסיונות הברחה דרך הים או היבשה ולא נסבול ירי לעבר ישראל".
 
"איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה", אמר יעלון, "גם בימים אלו, והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק. אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב, מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה, ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם: לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה, ונדע להניח ידנו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם".
יעלון הוסיף ואמר כי איראן היא המחולל המסוכן ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. "פעילותה האחרונה בתימן, נגד משטר פרו-מערבי, מוכיחה כי שלטון הטרור מטהרן מוסיף להונות את העולם" והזהיר מפני ההסכם של שש המעצמות עם הרפובליקה האסלאמית: "המערב צועד לקראת חתימה על הסכם רע ומסוכן, שיעניק למשטר האיראני אוויר לנשימה ולגיטימציה בינלאומית. במקום להוסיף ולהקשות על איראן עד שתעצור את תוכנית הגרעין שלה, מאפשר לה המערב לחזור, בדלת הראשית, למשפחת העמים; להיות מדינת סף גרעינית ולהמשיך להפיץ טרור בכל העולם, כולל במדינות העולם החופשי, אגב קריאות פומביות למחיקתה של ישראל מהמפה".

"האיומים לא פחתו, אלא השתנו. את מקומם של צבאות ערב, שהתפרקו או עסוקים בהישרדות פנימית, תופס ערב רב של ארגוני טרור, שבעת הזו עסוקים בעצמם ובאחרים, אך באחת עלולים להפנות את נשקם לעברנו", אמר שר הביטחון ברומזו ל"ארגון המדינה האסלאמית" (דאעש) ושלוחותיו.
 
לאחר מכן, פנה שר הביטחון לשר האוצר העתידי ואמר כי "בחודשים האחרונים חזר צה"ל, בהובלת הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, להתאמן באופן מלא", סיפר יעלון ואמר כי "בשנתיים החולפות, כתוצאה מאילוצים תקציביים, נאלצנו להפחית במספר האימונים, עובדה שפגעה בכשירותו של הצבא והזיקה לו. הפגיעה הייתה רחבה ולא פשוטה. השנה, הודות להחלטת ראש הממשלה, קיבלה מערכת הביטחון תקציב ראוי המאפשר לנו להשיב את המצב לקדמותו. גדודים, חטיבות ואוגדות מתאמנים בימים אלו במלוא הקצב, ויוסיפו להתאמן גם בהמשך השנה".

"היכולת שלנו לתרגל את צה"ל לקראת עימות אפשרי היא קריטית, ואסור שתיפגע", הדגיש יעלון. והוסיף כי הוא  "מצפה כי עם הקמת הממשלה החדשה ייפתח שיח הגון וענייני בין משרד הביטחון למשרד האוצר. שיח שלא יהיו בו השמצות כלפי משרתי צה"ל ומערכת הביטחון. שיח שלא יהפוך קצינים ונגדים מסורים, אשר מקדישים את חייהם לביטחון המדינה, ורובם המכריע משתכר באופן ממוצע, ל"סחטנים ולגזלני הקופה הציבורית". שיח שיאפשר למערכת הביטחון ולצה"ל לבנות סוף סוף תוכנית רב שנתית, שתאפשר לנו לנהל ולהתנהל בראייה ארוכת טווח; שתכלול השקעה ראויה בהצטיידות בכלים ובאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר, ובמימוש פרויקטים עתידיים".
שר הביטחון ביקש להדגיש כי "על אף המחלוקות עם ארצות הברית במספר סוגיות מהותיות, אנו רואים בה ידידתנו הגדולה ביותר, בת ברית ומשענת אסטרטגית, ומוקירים את הסיוע הרב שהיא מעניקה לנו. הערכתנו ליחסים עם ארצות הברית ולתרומתה לביטחונה של מדינת ישראל, היא עצומה. בשם ממשלת ישראל והעם בישראל אני מבקש להודות לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ולממשל, לקונגרס ולעם האמריקני על תמיכה חסרת תקדים בביטחונה של מדינת ישראל. מי כמוני, כשר הביטחון המכיר את עומק היחסים ומשמעותם גם בימים אלו, יודע להעריך זאת".