הפיגוע הקשה בנמל התעופה באיסטנבול הצטרף אמש לפיגועים הקשים בפריז ובריסל. יחיעם ששון, לשעבר ראש המטה ללוחמה בטרור, נשאל על ידי גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" האם תל אביב בטוחה יותר כיום לתיירים מאירופה. "עדיף לבוא לתל אביב", השיב ששון, "אין ספק שמדינת ישראל, שעוסקת כבר מספר עשורים בטרור מתאבדים אסלאמי, ערוכה טוב יותר ממדינות אירופה שסופגות לאחרונה פיגוע אחר פיגוע. יחד עם זאת צריך לזכור שגם כשאתה עושה דברים טוב ונכון, אנחנו עלולים לספוג פיגוע מהסוג הזה".



"ישראל ערוכה טוב יותר נגד האיום של טרור אסלאמי, שעלול לבוא מהפלסטינים, מהחמאס, מדאעש או אל-קאעידה גם בהיערכות המודיעינית בכל הרמות והשכבות וגם בהיערכות המבצעית", הדגיש ששון. "ישראל ערוכה טוב יותר בבקרת הכניסה למדינה וביכולת להיכנס ולפשפש בתשתיות שנמצאות כאן, בעיקר מההיבט המודיעיני. אירופה היא מסננת עם חורים מאוד גדולים, וגם אם תתבצע באירופה פעולה מאוד אינטנסיבית של סגירת הגבולות, פיקוח על הגבולות ובקרת כניסה, עדיין בתוך אירופה, כמעט בכל המדינות, קיימים ונמצאים ריכוזי מהגרים שרובם או חלק גדול לא חוקיים. הם מהווים את 'בשר התותחים' של דאעש, מהבחינה הזו שקל לגייס אותם וקל להיעזר בהם. אין ספק שכניסת מפגעים של דאעש שמגיעים מסוריה לאחת ממדינות אירופה, מסתייעת בתשתית שקיימת במקום".
 

"אני פחות מוטרד מהיכולות הצבאיות של דאעש בסוריה, עיראק וסיני, למרות שבהחלט צריך להתייחס אליהם במלוא הרצינות, ואני יותר מודאג מהיכולת של דאעש להשפיע באמצעות הרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת האחרים על קיצוניים רדיקאליים להצטרף לשורותיהם מכל מקום בעולם, ואנחנו יודעים שהם נמצאים בכל מקום בעולם, ומכאן הסכנה של התופעה הזו. התופעה של פיגועים שמתבססים על מוסלמים קיצוניים שמצטרפים לדאעש, תימשך", הוסיף.