חברת הכנסת נאוה בוקר ממשיכה בקריאות לחון את אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. "למה כשמדובר בראשי שב"כ בפרשת קו 300 מעניקים חנינה אך כשמדובר בחייל מרמלה לא?" אמרה היום (רביעי) ח"כ בוקר בערוץ הכנסת. מוקדם יותר הבהירה בוקר כי "יש להפסיק את ההליכים המשפטיים נגד החייל אלאור אזריה ולשחררו לאלתר".

לדברי חברת הכנסת בוקר, תצהירים של שלושה קצינים בכירים לשעבר בצה"ל – האלופים במיל' עוזי דיין ודן ביטון ותא"ל במיל' שמואל זכאי, המחזקים את העמדה שאזריה פעל באופן סביר כאשר ירה במחבל ומותחים ביקורת על התנהלות הקצינים בשטח - רק מבססים את הקריאה לשחרורו המידי.

נאוה בוקר. צילום: דני מרון
נאוה בוקר. צילום: דני מרון
"הקצינים הבכירים הדגישו כי הצילומים מראים באופן ברור שהחייל פעל בשל החשש ממטען, והדגישו שהאירוע כלל לא היה צריך להגיע לחקירת מצ"ח, מאחר שמדובר בעניין מבצעי, שלמצ"ח אין המומחיות לחקור", אמרה ח"כ בוקר. היא הודיעה כי בכוונתה להתייצב באופן אישי בבית הדין הצבאי עם חידוש משפטו של החייל כדי להביע את הזדהותה איתו.
יצוין כי יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) יזם עצומה הקוראת להעניק חנינה לאזריה, אולם מאחר שעד כה חתמו עליה כ־20 אלף איש, בעוד היעד היה 50 אלף, החליט להקפיא אותה ולא להעבירה לנשיא המדינה ראובן ריבלין.