חיזבאללה הודיע היום (רביעי) כי צה"ל הטמין מכשירי ריגול ומעקב סמוך לכפר מיס אל-ג'בל, שעל הקו הכחול, בדרום לבנון. לטענת הארגון, חיילי צה"ל התקינו מכשירי מעקב המורכבים ממצלמה וממשדר סולארי, לאחר שחצו את הגדר באזור הקו הכחול הלילה בשעה 1:20 אחר חצות. בציוץ בטוויטר של הזרוע הצבאית של חיזבאללה, נאמר כי "האויב הישראלי חדר דרך הגדר הטכנית הסובבת את העיירה מיס אל-ג'בל באזור כרום א-שראקי, שם נמצא הקו הכחול, והטמין ציוד ריגול באזור". בהודעה נאמר, כי "מדובר במצלמות ואמצעי שידור שפועלים באנרגיה סולארית".
 
מחלקת ההסברה של החיזבאללה פרסמה תמונות ובהן רואים את הציוד ואמצעי השידור שהוטמנו לטענתם על ידי צה"ל. למקום הוזעק הכוח לשמירה על הסכם הפסקת האש בדרום לבנון שמונה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לשמור על הפסקת האש.

מוקדם יותר היום דווח בערוץ הטלוויזה הלבנוני אל ג'דיד ובכלי תקשורת בסוריה, כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה מטרות של צבא אסד בפרברי דמשק. על פי הדיווח, התקיפה נעשתה מתוך שטח לבנון, ככל הנראה מעל אזור בעל בק. על פי הדיווחים, התקיפה נעשתה בשעות הלילה כאשר הירי נעשה מתוך שטח לבנון על מנת שלא להיתקל במערכות ההגנה הרוסיות. עוד דווח כי התקיפה הייתה כלפי משלוח נשק של חיזבאללה. בצה"ל לא מתייחסים לדיווחים זרים. 

על פי הדיווח בלבנון, עדי ראייה שמעו סמוך לשעה 3:45 לפנות בוקר "קולות פיצוץ עזים" באזור אל-קטיפה בפרברי דמשק. במקום נמצא גדוד 155 והוא הותקף לפחות פעמיים בשנה שעברה וגם ב-2015. על פי דיווחים בסוריה התקיפה הייתה כלפי משלוח נשק לחיזבאללה.           

"התקיפה הישראלית הלילה בסוריה כוונה נגד משלוח צבאי" – כך מסרו גורמים לבנונים לרשת "א-נשרה". כלי תקשורת סוריים דיווחו מוקדם יותר כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה יעדים של המשטר הסורי ושל חיזבאללה בקוטייפה שבאזור דמשק.           

יש לציין, שבישראל אמרו בעבר כי לא יתנו למעבר של נשק שובר שוויון לידי חיזבאללה להתבצע. התקיפה לכאורה מגיעה אחרי שבוע של הצהרות לוחמניות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בתקשורת בלבנון ובטלוויזיה האיראנית. 

חבר הקבינט יואב גלנט הגיב הבוקר על הפרסומים ואמר כי "הדברים מדברים בעד עצמם". לדבריו, "מדינת ישראל צריכה להגן על עצמה במלחמות ובין המלחמות ובאופן כללי אנחנו עושים את זה".