ליאורה ידעה, אבל הוא הכחיש. עכשיו, אחרי תקופה ארוכה, אלון אבוטבול סוף כל סוף מודה במשבר בנישואים שחווה עם אשתו ואם ארבעת ילדיו, הבמאית שיר ביליה. השניים עקרו ללוס אנג'לס לפני מספר שנים והצליחו להגשים את החלום האמריקאי, פחות או יותר, אלא שלפני שנתיים אחיו הבכור של אלון, אברהם אבוטבול, שחקן לשעבר ומוזיקאי בולט במגזר החרדי, חלה בסרטן ונפטר בגיל 52. מי שליווה את אברהם ברגעיו הקשים והאחרונים היה אלון, ולאחר הטרגדיה, מתברר, התרחק משיר ומילדיו.

"לפני שנתיים הוא מת, ואני, בלי לשים לב, מתי ביחד איתו, או לפחות רציתי", התפייט אבוטבול בפרופיל הפייסבוק שלו. "רגע המוות היה מלא הוד משחרר שרציתי גם. רציתי להרגיש את מה שהוא מרגיש... שנתיים שבהן לא היה דבר מלבדו, שבהן רציתי להיות הוא. אברהם האחד! התנתקתי ממשפחתי, מילדי, בלי לשים לב. שקעתי בתוך ענן של ציור ומשחק. ילד נוגע באלים. ילד הולך לאיבוד.

נטשתי את האנשים שהיו הכי קרובים אלי. את הפרחים, היהלומים האלה, כי הרגשתי שאני כמו הנשמה שלו. כל ציפור שעברה הייתה הוא. עד שחטפתי אותה, את המכה. אפשר להגיד שהזמנתי אותה, אבל זה יהיה רק חלק קטן מן האמת. היא הגיעה ממקום בלתי צפוי והכריחה אותי לקרוס אל תוך הבוץ. הרגשתי שאני קרוב לאבד את הכל! לא עוד עמדתי על קרקע בטוחה. התחיל סדק שנפער וגדל ואיים לבלוע אותי לתוכו.

אבוטבול. "הרגשתי שאני קרוב לאבד את הכל". צילום: מיכל פתאל, פלאש 90

"עכשיו סוף-סוף הרגשתי מה שהוא הרגיש. הסתכלתי במראה ולא ראיתי את הזחוח המוצלח - נמלאתי חוסר ביטחון, אובדן שליטה. אפשר לומר שמעולם לא הייתי קרוב כך לשיגעון, לעצמי. ברגעי השיא של השבר לבד הייתי חייב לטפל בילדי.

שיר נשארה בארץ לביים סרט על ילדים חולי סרטן. כמה אירוני. ואני לא יכולתי ולברוח יותר, כל כוחותי עזבוני ונשארתי עם חולשה ופגיעות אינסופית, אבל מוכרח לטפל בפרחים האלה, הילדים. שבעה שבועות של בישולים, הסעות, כביסות, שני טיפש-עשרה ושתי מתוקות. החזירו אותי לעצמי". 

גם שיר, שכותבת בלוג בסלונה, התייחסה למשבר עם בעלה: "אלון חוזר עוד שבוע, לדעתי הייתי קצת יותר מדי זמן לבד. בדרך כלל הזמנים שבהם אני מתחזקת, זה כשאנחנו בנפרד. כל מפגש בינינו הוא של שני אנשים שהמשיכו לגדול בעולמות מופרדים, אבל אם זמן הפרידה ארוך מדי, אם אתה מגזים, החוקים יוצאים מאיזון, יש החלשה, יש ריחוק שאדם לא משתף באמת את העולם הרגשי שלו, זה הופך לא מעניין. שמה ברגעים הכי קשים שלו הרגשתי שהוא נטש אותנו למשפחה אחרת. הסיבה של הפרידה מאיתנו הייתה הפרידה מאחיו, פרד, אי זוגי, אחד נשאר בחוץ, לבד".

אז עכשיו, אחרי שהודו בתקופה הקשה במרחבים החמימים של הרשת, השניים מאוחדים וחזקים מתמיד, וליאורה הרגישה שהגיע הזמן לוודא שהכל בסדר.

אלון, המשבר מאחוריכם?
"אני עולה לטיסה ובעיקרון, יקרה שלי, אני לא מדבר על דברים כאלה. אין לי כוח לשמועות ואין לי כוח לשטויות. אנא אל תתקשרי אלי יותר עם השטויות האלה".

שיר?
"מתוקה, למה את חושבת שאני יענה לך ויכניס אותך לעולם שלי? (השגיאות במקור). אני מבינה את הצורך שלך לנסות לחלץ עוד פרטים, אבל אני לא קשורה לעולם הזה. אני מבינה את הרצון שלך לייצר רייטינג, אבל אני לא יכולה להיות שותפה לתהליך הזה".

את מתבלבלת. את זו שכותבת בסלונה ופורטת את חייך, לא אני. יש לי מספיק רייטינג, תודה.
"לא התכוונתי להעליב אותך חלילה. אני מאוד מכבדת מה שאת עושה אבל אם רצית לצאת מהשיחה הזו עם שורה תחתונה, אז את זה לא אספק לך".