ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם ביום שישי סרטון וידאו נוסף המתעד את עריפת ראשו של שבוי נוסף, הפעם מדובר במתנדב שיירת הסיוע הבריטית, אלן הנינג (47), שלושה שבועות לאחר שהזהירו את העולם כי הוא יהיה הקורבן הבא של הארגון.

הנינג, שהוחזק בשבי תשעה חודשים, הוא בן הערובה הרביעי שנהרג בידי דאעש ושהוצאתו להורג צולמה, קדמו לו העיתונאים האמריקאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף ועובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס.

עריפת ראשו של הנינג מגיעה ימים ספורים לאחר שבריטניה לקחה חלק בתקיפות אוויריות נגד דאעש כחלק מהקואליציה אותה מובילה ארה"ב יחד עם בלות בריתה בעולם הערבי.

בעוד סוכנויות המודיעין השונות במערב בוחנים את הסרטון ששוחרר ערב חג הקורבן, ממשרד החוץ של בריטניה נמסר: "אנו עדיין עובדים כדי לוודא את תוכן הסרטון, אך אם הוא אמיתי מדובר ברצח ברוטאלי ודוחה. אנו נעניק למשפחתו את כל הסיוע והתמיכה האפשרית". עוד נמסר כי המשפחה ביקשה לשמור על פרטיותה.

צילום מסך מתוך סרטון ההוצאה להורג של אלן הנינג. צילום מתוך יוטיוב

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון אמר אתמול: "הרצח רק מראה את הברבריות שעומדת מאחורי דאעש. המחשבות שלי הן עם אשתו ברברה וילדיהם. אלן נסע לסוריה כדי לסייע לאנשים מכלל הדתות בשעתם הקשה. העובדה שהוא נקלח כבן ערובה בזמן שניסה לעזור והריגתו רק מראה כי אין גבול לשחיתות המוסרית של המחבלים האלו. נעשה כל שביכולתנו לצוד את הרוצחים ולהעמיד אותם לדין".

בסרטון מופיע המוציא להורג, שהוא חבוש במסיכה שחורה עומד מאחורי הנינג שאמר: "אני, אלן הנינג, בגלל החלטת הפרלמנט לתקוף את 'המדינה האסלמית', עומד לשלם את המחיר". המחבל שהוציא להורג את הנינג אמר בסרטון: "דמו של היינס היה על הידיים שלך קמרון, אבל הדם של הנינג הוא על ידיהם של כל הפרלמנט הבריטי".

הסרטון מסתיים באיום על בן ערובה חמישי, הצעיר האמריקאי פיטר אדוארד קסיג. "אובמה, אתה התחלת בהפצצות מהאוויר בסוריה ועיראק, זה רק צודק שאנחנו ממשיכים להכות באנשיך". הוריו של קסיג, ממדינת אינדיאנה, אישרו כי בנם נלקח בשבי בחודש אוקטובר האחרון בזמן שעסק בסיוע הומניטארי לתושבי סוריה. בתקשורת האמריקאית פורסם כי קייסיג שירת כסייר בצבא ארה"ב החל משנת 2004 ואף שירת בעיראק בשנת 2007. הוא שוחרר באותה שנה מסיבות רפואיות ובאביב 2012 נסע לביירות כדי ללמוד על המשבר בסוריה במטרה לספק סיוע הומניטארי.

בהודעה שפרסמה משפחתו הם ביקשו: "להתפלל עבור משפחת הנינג, עבור בננו ועבור כל החפים מפשע שמוחזקים כבני ערובה במזרח התיכון וברחבי העולם". בהודעה הם מתייחסים לבנם כעבדול רחמן קסיג, שהם מציינים כי הוא המיר את דתו לאסלם בזמן שהיה בשבי.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר ביום שישי כי מדינתו, יחד עם בנות בריתה: "תמשיך לפעול כדי להפיל את דאעש. אנחנו נפעל כדי לעצור את הרוצחים של כל בני הערובה שמתו בשבי".

זאת ועוד, לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" לעיר הכורדית כובאני, שעל גבול סוריה-טורקיה, בתום שבועות של מצור - כך דווח ביום שישי ברשת CNN, יממה בלבד לאחר שהפרלמנט הטורקי אישר את הצטרפותה לקואליציה של אובמה. בתוך כך, ממשלת אוסטרליה אישרה לצבא להצטרף לתקיפות האוויריות נגד ארגון הטרור בעיראק. ראש הממשלה האוסטרלי אמר כי הצעד נעשה על פי בקשת הממשלה העיראקית.