שגריר שבדיה בישראל, קרל מגנוס סנר, מצנן את ההתלהבות. בשיחה עם "מעריב-השבוע", אמר השגריר כי אין כל הבדל בין ההודעה שפרסמה היום (א') שגרירות שבדיה בישראל, לבין ההודעה שפרסם ביום שישי ראש ממשלת שבדיה,  סטפן לופבן, כי ממשלתו מתכוונת להכיר במדינה פלסטינית.

"ההודעה של ראש ממשלת שבדיה התפרסמה בשבדית. אנחנו פרסמנו אותה באנגלית ולצערי ניתן פירוש לא נכון להודעה", אמר השגריר בשיחה עם "מעריב-השבוע". הוא אמר כי מקור הידיעות על כך שהודעת השגרירות מרככת את עמדת ממשלתו בנושא הפלסטיני מקורה באי הבנה.

"העמדה השבדית נותרה כשהייתה. שבדיה מתכוונת להכיר במדינה פלסטינית מתוך תקווה שההכרה תעודד משא ומתן בין ישראל לפלסטינים במטרה להגיע להסדר ביניהם". הוא הזכיר כי בשבדיה הוקמה ממשלה חדשה ולדבריו ראש הממשלה השבדי הציג בסוף השבוע את קוי היסוד של ממשלתו שכללו סוגיות פנים וחוץ ואת סדר העדיפויות של הממשלה החדשה ובכלל זה את עמדתו בנושא הפלסטיני.

שגריר שבדיה בישראל, קרל מגנוס סנר. צילום: יח"צ

מוקדם יותר,שגרירות שבדיה בישראל פרסמה את תגובתה להצהרת ראש ממשלת שבדיה בדבר הכרה במדינה פלסטינית. ביום הראשון לכהונתו, ראש הממשלה הודיע בפרלמנט, כחלק מהצהרה על מדיניות הממשלה, כי שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית. ראש הממשלה אמר כי "את הסכסוך בין ישראל לפלסטין ניתן לפתור באמצעות פתרון שתי המדינות, תוך ניהול משא ומתן על פי עקרונות החוק הבינלאומי. עליו להבטיח את הדרישות הלגיטמיות של הפלסטינים והישראלים כאחד, להגדרה עצמית ולביטחון. פתרון שתי המדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות יחדיו בשלום. ראש הממשלה סיכם כי כתוצאה מכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית".

שגריר שבדיה בישראל, קרל מגנוס נסר, יפגש מחר במשרד החוץ בירושלים עם הסמנכ"ל לענייני אירופה אביב שיר און לשיחת הבהרה בעקבות הודעת ראש ממשלת שבדיה וזאת בעקבות התגובה החריפה שהשמיע שר החוץ, אביגדור ליברמן, להחלטה. ליברמן הוא שהורה לזמן את השגריר השבדי למתן הבהרות.