היחסים בין הבית הלבן של הנשיא ברק אובמה לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו הולכים ומחמירים. הערב (ב') תקף דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, את נתניהו ואמר כי "ראש ממשלת ישראל מסרב להכיר בעזרה שהגישה ארה"ב לישראל לאורך השנים".

הדברים באו בתגובה לראיון שנתן נתניהו בטלוויזיה האמריקאית במהלך ביקורו בארה"ב בשבוע שעבר, ובו אמר כי ההתנגדות של הממשל לבניית 2600 יחידות הדיור בגבעת המטוס בירושלים המזרחית מנוגדת לערכים האמריקאים. 

הדובר, ג'וש ארנסט, אמר כי "זה נראה מוזר שהוא מגן על פעולות הממשלה שלו בכך שהוא אומר שהתגובה שלנו אינה תואמת את הערכים האמריקאים.


"הדברים של נתניהו מוזרים". הדובר ארנסט. צילום: רויטרס

"האמת היא", אמר ארנסט, "שהערכים האמריקאים הם אלה שהובילו את ארה"ב לתמוך בישראל תמיכה מלאה, להיאבק על מימון לטובת ביטחנה של ישראל. בגלל הערכים האמריקאים מימנו את מערכת כיפת ברזל שהגנה על אין ספור אזרחים ישראלים".

לדברי דוברו של הנשיא, "שהמדיניות האמריקאית בנושא הבנייה בהתנחלויות היתה עקבית וברורה לכל אורך הדרך ותחת ממשלים שונים, דמוקרטים ורבובליקנים כאחד".

הדובר הוסיף כי "אנו מתנגדים לפעולות חד צדדיות שמטרתן להשפיע על המצב בסופו של התהליך, כולל בירושלים. אלה יכולים להיקבע באופן לגיטימי רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים ושהנשיא אובמה עבד קשה כדי לאפשר".