המורדים בסוריה השתלטו על בסיס מודיעין סורי בגבעת "תל אל-חארה" בקונייטרה. מדובר בבסיס המכונה C, אשר משותף לסוריה ולרוסיה וריגל בין היתר גם אחרי ישראל.

בסרטון שאורכו הוא ארבע דקות והועלה ע"י המורדים, ציין אחד הדוברים כי קציני המועצה הצבאית סיירו במתקן המודיעין. בסרטון מראים תמונות בהן נראים קצינים בכירים בצבא רוסיה עורכים "ביקורי עבודה" בבסיס ובודקים את תכולתו. בנוסף, גם יועצו לענייני מודיעין של שר הביטחון הרוסי ביקר בבסיס, ותועד בתמונות שנמצאות במקום. בנוסף, נערכו ביקורים של בכירים אחרים בצבא רוסיה, בהם ראש אגף המבצעים בצבא רוסיה.

עפ"י התמונות שפורסמו, עולה כי קצינים רוסים וסורים מנהלים דיונים אודות המידע הגולמי שנאסף על ידי חיילי איסוף מודיעיני במרכז המשותף. באחד המסמכים מה-31 במאי 2014, שנתפסו ע"י קצינים בצבא סוריה החופשית, ניתנת הוראה לקציני האיסוף בה נאמר כי "יש להקליט את כל השיחות האלחוטיות בין הקבוצות הטרוריסטיות". כמובן, הקצין שקורא מהמסך דוחה את הטענה שמדובר בטרוריסטים, אלא בלוחמים למען סוריה חופשית.

קצין בצבא סוריה החופשי פנה "לכל המכובדים ברוסיה" כדי להפסיק את שיתוף הפעולה עם צבא המשטר, "שרוצח ילדים ונשים ומשתמש בנשק כימי נגד אזרחים", כדבריו.

לחימה קשה בקובאני: "חשש מטבח של אזרחים"

לוחמים כורדים הצליחו להדוף היום בבוקר (שבת) מתקפה של לוחמי דאעש לתוך מרכז העיר קובאני, בניסיון סופי לכבוש את המעוז הכורדי, כך לפי ארגון זכויות אדם סורי.

המתקפה מגיעה לאחר שאתמול הצליחו כוחות דאעש להשתלט על המפקדה של המיליציה הכורדית בעיר, ולאלץ את הכורדים לסגת מסביבותיה. המתקפה של אנשי הארגון הקיצוני היום בבוקר עוררה את חששם של הכורדים שהם ינותקו מאזור הגבול עם סוריה, ןלא יצליחו לפנות את התושבים שנותרו בעיר, בעיקר קשישים וחלשים, דבר שעשוי להביא לטבח.

המתקפה נמשכה למעלה מ-90 דקות בקרבות קשים מאוד שהתרכזו בתוך מרכז העיירה, כשלבסוף הצליחו המגינים הכורדים להביא לנסיגתם של לוחמי דאעש. כך דיווח ארגון המשקיף על הלחימה בסוריה.

סך הכל ביצע צבא ארה"ב ביומיים האחרונים תשע תקיפות אוויריות נגד פעילי ארגון "המדינה האיסלאמית" בסוריה, ביניהן שבע תקיפות בסביבת קובאני, הריקה מכוחות צבא קרקעיים מקומיים.