"מצאו את מיכל בשביל שכוסה בשלג עם הדרכון, המצלמה והפאוץ' שהיו איתה בכל המסע", סיפר ליאור קורן, אחיה של מיכל גילי צ'רקסקי, שגופתה מצאה הבוקר (ב') ברכס האנאפורנה בנפאל, שם מצאה את מותה לאחר מפןלת השלגים בשבוע שעבר. לדבריו, חרף הסיכוי הקלוש למציאתה של אחותו בחיים, בני המשפחה קיוו לנס, שהיא תימצא בחיים.

הבוקר, לאחר שישה ימים של חיפושים התגלתה גופתה של המטיילת הישראלית לאחר שצוות החילוץ של חברת הביטוח "הראל", בסיוע הצבא הנפאלי חידשו את החיפושיםכמה שעות לאחר תחילת החיפושים התגלתה גופתה בשביל שכוסה בשלג, לא הרחק מפסגת ההר. סופת השלגים בהימלאיה גבתה את חייהם של 43 בני אדם, בהם ארבעה ישראלים.

מייד לאחר שגופתה של צ'רקסקי נמצאה קיבלה משפחתה הודעה מצוות החיפוש ובתיאום עם משרד החוץ החלו ההכנות להטסת גופתה לארץ.

"מיכל האהובה בחרה לצערנו לעזוב את העולם הזה והיא עשתה את זה במרומי ההר, קרוב לשמיים", אמר קורן בעצב - "הלב נקרע שלא יכולנו להציל אותה".

האסון בנפאל, סיקור מיוחד
המחלצים היו בטוחים: נמצא את מיכל
נדב שהם הובא למנוחות: "הנדיבות עלתה לו בחייו"

נדב קליפה, סגן מנהל יחידת החילוץ של חברת ביטוח "הראל" סיפר בראיון לגלי צה"ל על ההחיפוש ומציאת הגופה: "הבוקר ב-6 וחצי צוות שלנו התחיל סריקות מלמעלה וצוות של הצבא התחיל מהמקום הנמוך יותר. מיכל נמצאה על יד המקום הנמוך יותר אז לא ראיתי את הגופה. למרות התוצאות הטרגיות אני שמח שמצאנו את הגופה".

לדבריו, מדובר בעבודה איטית שנעשית בגובה רב. "בסוף מחפשים גם מתחת לפני השטח והשלג. עם זאת הימים האחרונים היו יפים ונעימים והשלג נמס. אני מניח שזה עזר למציאת הגופה". 

קליפה אמר כי "אנו מלווים גם משפחות שיקיריהם לא נמצאו וזה מאוד קשה. אבל יש קושי אחר בחוסר וודאות שלא יודעים מה קרה. לכן מציאתה של מיכל זה משהו מאוד חשוב. אני מאוד מאמין בזה".