המתיחות בקואליציה סביב חוק הגיור הולכת ומחריפה. בעקבות הודעתה של יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני, כי בכוונתה להביא את חוק הגיור לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, למרות התנגדות ראש הממשלה, מזהיר ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) כי מפלגתו לא תוכל להישאר בממשלה אם החוק הזה יאושר. 

"אני קורא לרה"מ בנימין נתניהו לא להסתפק בהודעה על התנגדות להצעת החוק, אלא להפעיל את השפעתו ואת הכלים העומדים לרשותו ולהורות לשותפות הקואליציוניות יש עתיד וישראל ביתנו להפיל את חוק בוועדת החוקה או במליאת הכנסת", אמר שטבון.

שטבון אמר כי מדובר בחוק רע מאד. "מבחינתנו מדובר בחוק הרסני. רפורמה בדיור צריכה להיעשות בתיאום עם הרבנות הראשית ולא להפריט את הגיור כפי שמציע ח"כ שטרן. אני אומר לרה"מ, בואו כמדינה וכקואליציה נשקיע בשיפור בתי הדין הרבניים ולא ניתן יד להצעות חוק מעוררות מחלוקת".
לדבריו, המסר המזהיר מפני פירוק הקואליציה הוא לא רק שלו. זה המסר הכללי שעובר גם בקרב בכירי הבית היהודי".


שטבון. מדבר בשם חבריו למפלגה. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ אורית סטרוק הגיבה להחלטת ראש הממשלה להסיר את תמיכתו בחוק הגיור, ואמרה: "אין מברכין אלא על המוגמר. ראש הממשלה נושא באחריות לא רק להחלטת הממשלה שהחליט לגנוז, אלא גם ל'חוק הגיור', שבמתכונתו הנוכחית הוא חמור ביותר וקורע את העם".

"אסור לשכוח: לולי התמיכה והדחיפה של הליכוד, לא היינו ניצבים היום בפני הצעת חוק מסוכנת כל כך. לכן, רק לאחר שרה"מ יצליח לבטל גם את החוק הרע הזה, שהוא והליכוד נושאים באחריות להתקדמותו ולניסוחו - נוכל לברך אותו על החלטתו".

ובתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש ביום חמישי עם ראשי מפלגות הקואליציה יאיר לפיד, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וציפי לבני כדי לתאם עמדות לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת בשבוע הבא. גורמים בליכוד אמרו כי מדובר בפגישה המקיימת לפני פתיחת כל מושב כנסת, אולם נתניהו ינצל את הפגישה כדי לנסות ולהרגיע את הרוחות בעקבות החלטתו להתנגד לחוק הגיור, בניסיון למנוע משבר קואליציוני אפשרי.