לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגש היום  (חמישי) כתב אישום כנגד ואיל קעיק, בן 46 מטייבה המייחס לו עבירת רצח של מנהל התיכון בטייבה יוסף חאג' יחיא.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין אורי רינצקי, יעל תרם ולירן ממן, עולה כי על רקע סכסוך, שהתגלע סביב מכרז להפעלת מזנונים בבית הספר עמל בטייבה,  ולאחר שנודע לנאשם כי פעולותיו להיוותר מפעיל המזנון הבלעדי עלו בתוהו, גמלה בלבו ההחלטה לרצוח את המנוח, שנתפס בעיניו כמי שחפץ ברעתו ופועל נגדו.  

בכתב האישום נטען כי במשך השנים פעלו בשטח בית הספר שלושה מזנונים ביניהם גם המזנון בבעלות הנאשם. במהלך 2013 ערכה הרשות המקומית מכרז להפעלת המזנונים והנאשם, באמצעות רעייתו, זכה במכרז.

על פי העולה מכתב האישום סבר הנאשם כי בכך יובא הסדר על כנו והפעלת המזנון תהיה באחריותו בלבד כששני המזנונים האחרים יפונו. למרות זאת המשיכו שני המזנונים האחרים לפעול במקביל בהסכמת מנהל התיכון וזאת חרף הסכם פינוי שנחתם עם אחד מהם.

"מאז זכייתו במכרז, ועד ליום 25.8.14, חש הנאשם כי המנהל וגורמים בעירייה פועלים על מנת לדחוק אותו מהפעלת המזנון ובכך פוגעים בו כלכלית ואף רומסים את כבודו. הנאשם, שחש תסכול וכעס כלפי המנהל, וגורמים בעירייה נוכח המשך הפעלת שני המזנונים הנוספים בשטח בית הספר, פעל להיוותר כמפעיל הבלעדי של המזנון בבית הספר, בין היתר באמצעות הפעלת לחץ ואיומים על גורמים בעירייה, ועל המנהל" נכתב בכתב האישום.

 ביום ה- 25.8.14, יצא קעיק, מביתו עם רכבו, לאחר שהסיר את לוחיות הרישוי, אטם את חלונותיו ונסע לבית הספר. הנאשם ידע כי בשטח בית הספר פועלות מצלמות אבטחה וכי הוא מוכר לבאי בית הספר, ולכן הצטייד באביזרים שביכולתם, ככל הניתן, להסוות את זהותו.

הנאשם חשש מפגישה עם גורמים בבית הספר נכנס לתוך שטח התיכון מהכניסה האחורית, שהייתה פתוחה וללא שומר, וצעד כשהוא חמוש באקדח, רעול פנים, עטוי כפפות לבנות, לבוש שחורים, במעיל ארוך ובכובע, אוחז בידו מטריה פתוחה מעל לראשו, והכל כאמור בכדי להסוות את זהותו.

קעיק, נכנס אל משרד המנהל ולעיני הנוכחים התקרב למנהל, ומטווח של פחות ממטר, ירה מהאקדח שמונה כדורים אל עבר פלג גופו העליון וראשו של המנהל, והכול במטרה להביא למותו.